mashin
امروز : جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
آخرین اخبار : ایران آماده سواپ روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت کشورهای حاشیه دریای خزر است نوه مصدق به فرزند کاشانی:تاریخ جواب ادعای شما را داده است دو عکس متفاوت از ظریف: تلگرام بازی و رفع خستگی انتقاد جمشید مشایخی به عزت الله انتظامی: آن موقع تنبک می‌زد جلوی شهبانو! عیار زنی سه وزیر پیشنهادی اقتصاد مسعود شجاعی هم برای اولین بار به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۵/۹/۱۹ - ۱۵:۴۲ شناسه خبر : ۴۰۲۸۲
تبلیغات لازمه ورود به بازارهای جهانی
دلبری صنایع دستی مازندران در میلان / جاجیم فرش خانه خارجی ها می شود آوازه جاجیم، هنر دست‌بافت زنان مازندران به میلان رسید و گردشگران بین‌المللی باهنرانگشتان هنرمندان بی و نام نشان این دیار آشنا شدند.

وارش نیوز: نمایشگاه صنایع‌دستی و غذاهای سنتی میلان، فرصتی برای نمایش دستبافت ها و هنر دستان هنرمندان بی‌نام‌ونشان و توانای مازندران شد تا گردشگران بین‌المللی  و میلانی ها با این هنر اصیل آشنا شوند.

جاجیم دست بافی است از پارچهٔ کلفت شبیه به پِلاس که از پلاس نازک تر است و آن را از نخ های رنگین و ظریف پشمی یا پنبه ای یا آمیزه ای از این دو می بافند. جاجیم ها پرز ندازند و می توان از هر دو روی آن استفاده کرد.

 

 

معاون صنایع‌دستی مازندران در گفتگو با مهر، جاجیم، این هدیه فرهنگی را نماد میهمان‌نوازی و ذوق و هنر مردم مازندران توصیف و اظهار امیدواری کرد زمینه آشنایی هرچه بیشتر ایتالیایی‌ها بافرهنگ و هنر غنی ایران فراهم شود.
 
اگرچه به گفته هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه صنایع‌دستی و غذای سنتی "ارتیجیانا"، شناخت مردم دنیا از صنایع‌دستی ایران زیاد نیست اما معتقدند برای حضور در بازارهای جهانی نیازمند تبلیغات و برنامه‌ریزی هدفمند است.

بهزاد دهقان یکی از فعالان صنعت فرش است که در ایتالیا حضور مداومی دارد. وی درباره شناخت جهانی از فرش ایران به خبرنگار مهر گفت: فرش ایران برای حضور در دنیا در نیازمند شناخت از سلیقه امروز جهانی است.

وی اظهار داشت: برخی کشورهای آسیایی از فرصت فرش ایران بهره گرفته‌اند و با طرح و نقش‌های موردپسند نسل امروز مردم اروپا در بازار حضور پرباری دارند.
دهقان گفت:  حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی باید مدام و مستمر باشد تا بازدیدکنندگان با داشته‌های غنی ایران آشنا شوند.

مرضیه محیط کارشناس صنایع‌دستی حضور در نمایشگاه میلان را برای هنرمندان یک فرصت ارزنده توصیف کرد و افزود: زیبایی و طراوت صنایع‌دستی ایران باید به مردم کشورهای دنیا معرفی شود. هنرهای سنتی ایران به دلیل هویت فرهنگی و طبیعت نهفته در آن می‌تواند به خانه‌های بسیاری از مردم جهان راه یابد.
این کارشناس صنایع‌دستی افزود: در کنار اصالت صنایع‌دستی باید به بسته‌بندی، حجم و قیمت توجه ویژه‌ای داشت. حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه میلان و رقابت با سایر کشورها برای معرفی صنایع‌دستی ایران امیدبخش است.
 
ناصرالملکی نایب‌رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: حضور در نمایشگاه ارتی جی انا میلان را یک فرصت برای معرفی جاذبه‌های کم‌نظیر ایران در عرصه بین الملل می‌دانم. ایران در نمایشگاه امسال گوشه‌هایی از داشته‌های هنری و غذایی خود را در ۵۰۰ غرفه به وسعت پنج هزار مترمربع به نمایش گذاشته است.

وی افزود: امیدوارم مردم اروپا و ایتالیا در چنین فرصت‌هایی با آداب، فرهنگ و رسوم ایرانیان آشنا شوند و این رویدادها زمینه‌ای برای سفرشان به این کشوری باسابقه تاریخی کهن باشد. این نمایشگاه می‌تواند جذابیت‌های کم‌نظیر ایران را در عرصه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به جهان معرفی کند.

وی گفت: سوغات و صنایع‌دستی ایران همواره برای گردشگران خارجی دل‌نشین و خاطره‌انگیز بوده است.