امروز : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
آخرین اخبار : ۶۲ میلیون پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شده است / بیماری های غیرواگیر علت ۹۰درصد مرگ و میرها در ایران است قصه پرغصه فلسطین هر انسان حق طلب را می‌آزارد/ هیچ‌کس نباید انتظار ویژه‌ای در قبال کمک به مقاومت داشته باشد/ دستاوردهای عظیم الگوی مقاومت در مقابل خسارات سنگین روند سازش معاون قضایی دادگستری مازندران: اقدامات شهرداری ساری در مورد زباله بر اساس قانون است / تیر کاسبان زباله به سنگ خورد! صفحات نخست روزنامه ورزشی۲اسفند ۱۳۹۵ واکنش باران کوثری به پست اینستاگرامی جردن باروز کشتی‌گیر آمریکایی مدل جدید لپ تاپ گیمینگ Razer Blade رونمایی شد
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۵/۹/۱۹ - ۱۵:۴۲ شناسه خبر : ۴۰۲۸۲
تبلیغات لازمه ورود به بازارهای جهانی
دلبری صنایع دستی مازندران در میلان / جاجیم فرش خانه خارجی ها می شود آوازه جاجیم، هنر دست‌بافت زنان مازندران به میلان رسید و گردشگران بین‌المللی باهنرانگشتان هنرمندان بی و نام نشان این دیار آشنا شدند.

وارش نیوز: نمایشگاه صنایع‌دستی و غذاهای سنتی میلان، فرصتی برای نمایش دستبافت ها و هنر دستان هنرمندان بی‌نام‌ونشان و توانای مازندران شد تا گردشگران بین‌المللی  و میلانی ها با این هنر اصیل آشنا شوند.

جاجیم دست بافی است از پارچهٔ کلفت شبیه به پِلاس که از پلاس نازک تر است و آن را از نخ های رنگین و ظریف پشمی یا پنبه ای یا آمیزه ای از این دو می بافند. جاجیم ها پرز ندازند و می توان از هر دو روی آن استفاده کرد.

 

 

معاون صنایع‌دستی مازندران در گفتگو با مهر، جاجیم، این هدیه فرهنگی را نماد میهمان‌نوازی و ذوق و هنر مردم مازندران توصیف و اظهار امیدواری کرد زمینه آشنایی هرچه بیشتر ایتالیایی‌ها بافرهنگ و هنر غنی ایران فراهم شود.
 
اگرچه به گفته هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه صنایع‌دستی و غذای سنتی "ارتیجیانا"، شناخت مردم دنیا از صنایع‌دستی ایران زیاد نیست اما معتقدند برای حضور در بازارهای جهانی نیازمند تبلیغات و برنامه‌ریزی هدفمند است.

بهزاد دهقان یکی از فعالان صنعت فرش است که در ایتالیا حضور مداومی دارد. وی درباره شناخت جهانی از فرش ایران به خبرنگار مهر گفت: فرش ایران برای حضور در دنیا در نیازمند شناخت از سلیقه امروز جهانی است.

وی اظهار داشت: برخی کشورهای آسیایی از فرصت فرش ایران بهره گرفته‌اند و با طرح و نقش‌های موردپسند نسل امروز مردم اروپا در بازار حضور پرباری دارند.
دهقان گفت:  حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی باید مدام و مستمر باشد تا بازدیدکنندگان با داشته‌های غنی ایران آشنا شوند.

مرضیه محیط کارشناس صنایع‌دستی حضور در نمایشگاه میلان را برای هنرمندان یک فرصت ارزنده توصیف کرد و افزود: زیبایی و طراوت صنایع‌دستی ایران باید به مردم کشورهای دنیا معرفی شود. هنرهای سنتی ایران به دلیل هویت فرهنگی و طبیعت نهفته در آن می‌تواند به خانه‌های بسیاری از مردم جهان راه یابد.
این کارشناس صنایع‌دستی افزود: در کنار اصالت صنایع‌دستی باید به بسته‌بندی، حجم و قیمت توجه ویژه‌ای داشت. حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه میلان و رقابت با سایر کشورها برای معرفی صنایع‌دستی ایران امیدبخش است.
 
ناصرالملکی نایب‌رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: حضور در نمایشگاه ارتی جی انا میلان را یک فرصت برای معرفی جاذبه‌های کم‌نظیر ایران در عرصه بین الملل می‌دانم. ایران در نمایشگاه امسال گوشه‌هایی از داشته‌های هنری و غذایی خود را در ۵۰۰ غرفه به وسعت پنج هزار مترمربع به نمایش گذاشته است.

وی افزود: امیدوارم مردم اروپا و ایتالیا در چنین فرصت‌هایی با آداب، فرهنگ و رسوم ایرانیان آشنا شوند و این رویدادها زمینه‌ای برای سفرشان به این کشوری باسابقه تاریخی کهن باشد. این نمایشگاه می‌تواند جذابیت‌های کم‌نظیر ایران را در عرصه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به جهان معرفی کند.

وی گفت: سوغات و صنایع‌دستی ایران همواره برای گردشگران خارجی دل‌نشین و خاطره‌انگیز بوده است.