امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۶/۴ - ۱۳:۵۷ شناسه خبر : ۸۵۷۹
هشدار رئیس کل دادگستری استان مازندران؛
هیچکس حق تعرض به منابع طبیعی مازندران را ندارد! مازندران - وارش نیوز/ رئیس کل دادگستری استان مازندران از کاهش ۷۷ درصدی پرونده های معوق در دادگستری این استان خبر داد و گفت: در حفظ اراضی و منابع طبیعی پای کار ایستاده ایم و به هیچ کس اجازه تعرض نمی دهیم.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه تودیع و معارفه دادستان و رئیس دادگستری کلاردشت به متعرضان منابع ملی و طبیعی هشدار داد: منابع طبیعی سهم همه مردم وحفظ و نگهداشت آن وظیفه همه ما است، در حفظ اراضی و منابع طبیعی پای کار ایستاده ایم و به هیچ کس اجازه تعرض نمی دهیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه به تحول در رسیدگی های قضایی اشاره و تاکید کرد: لازمه تحول قضایی،قاطعیت،دقت و سرعت در کار است.

وی با بیان اینکه رسیدگی های قضایی باید به روز و متحول شود، گفت: به نحوی که وضعیت پرونده ها، در زمان معقول و منطقی مشخص شده و مردم نسبت به دستگاه قضایی امیدوار شوند.

حجت الاسلام اکبری از کاهش ۷۷ درصدی پرونده های معوق در دادگستری مازندران خبرداد و خاطرنشان کرد: گفتن این آمار شاید آسان باشد اما در عمل، اقدام آن حقیقتا سخت و ارزشمندی است چون در گذشته، در مواردی مدت زمان رسیدگی به یک پرونده، چهارسال طول می کشید اما با تلاش مضاعف روسا، دادستان ها و کادر قضایی و اداری ، شاهدکاهش موجودی پرونده ها از ۲۰۰ هزار به ۱۳۸ هزار پرونده هستیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به کاهش ۵۴ درصدی پرونده های دادگاه های تجدید نظر استان گفت: پرونده های شورای حل اختلاف استان نیز ۸۵ درصد کاهش داشته اند که همه این تلاش ها قابل تقدیر است اما وضع موجود،مطلوب نیست و باید با شناسایی ضعف ها، دقت و سرعت در رسیدگی ها به وضع مطلوب برسیم.

وی خواستار تحول در پیشگیری از وقوع جرم نیز شد و افزود: پیشگیری تنها وظیفه قوه قضائیه نیست بلکه همه باید کمک کنند تا از تشکیل پرونده های کیفری، تعارضات مختلف و بروز اختلاف ها ممانعت شده و صلح و سازش گسترش یابد.

حجت الاسلام اکبری در ادامه این جلسه ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) و یاران ایشان به روحیه ظلم ستیزی این امام معصوم اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم، ستم و فساد به پاخاستند و همه ما باید درسرکوب هوای نفس،ظلم وفساد ستیزی، پیرو راه ایشان باشیم.

وی تحول درونی را شرط مهم تحول در تشکیلات ذکر کرد و گفت: شیاطین بیرونی و درونی دائم در کمین هستند و لازم است با تحول روحی، خداخواهی وخدا محوری،ترس و توجه به خدا همراه با تحول درونی را جایگزین القائات شیطانی کنیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه از زحمات و خدمات محمد ابراهیم یعقوبی حسنکلا رئیس پیشین دادگستری کلاردشت تقدیر و فرزاد حسینی که پیش از این دادستان این شهر بود به سمت رئیس جدید دادگستری منصوب و علی فلاح به عنوان دادستان جدید کلاردشت معارفه شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر