امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶
سرویس زمان :   ۱۴۰۰/۸/۱۹ - ۰۹:۱۵ شناسه خبر : 11952
بازگرداندن ۳۱ هکتار از اراضی ملی کلاردشت به منابع طبیعی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از ابطال سند ۳۱ هکتار از اراضی در اختیار شرکت آزاد راه تهران -شمال در شهرستان کلاردشت و بازگرداندن آن به منابع طبیعی خبر داد.
دانلود

عبدالرضا سنگاری گفت: اسناد ۳۱ هکتار از اراضی ملی جنگلی واقع در پلاک ۹۷ فرعی از هشت اصلی که در منطقه پی قلعه و تبرسو شهرستان کلاردشت قرار داشت، به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری باز گردانده شد.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای بند ۶توافق نامه آذر ماه سال ۹۴ بین وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بنیاد مستضعفان در رابطه با تعیین تکلیف نهایی اراضی ملی و دولتی که سال گذشته در اختیار شرکت مجری احداث پروژه آزاد راه تهران شمال قرار گرفته بود، اجرا شد.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه، مقرر شد تمامی اسناد جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت، بیشه‌زارهای طبیعی که در گذشته به‌نام شرکت آزاد راه تهران شمال صادر شده است باطل و بنام دولت به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صادر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر ارزش ریالی ۳۱ هکتار اراضی جنگلی باز گردانده شده را بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته و در حال انجام این اداره کل و حمایت‌های منصور معاونت وزیر و ریاست سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور برای باز گردانده مابقی اراضی ملی در اختیار شرکت مجری احداث پروژه آزاد راه تهران شمال گفت: به زودی مابقی این اراضی نیز به انفعال باز گردانده خواهد شد.

سنگاری خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حفاظت از آب و خاک در سالهای اخیر با جدیت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی منطقه گام بر می‌داریم.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.