امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۰/۸/۲۱ - ۰۷:۲۵ شناسه خبر : ۱۱۹۶۱
پرونده ویژه وارش/
سیل غرب مازندران اولین میدان برای "آب‌بندی" استاندار جدید سرانجام و پس از حدود سه ماه انتظار، استاندار دولت سیزدهم در استان سرسبز مازندران معرفی شد و صبح دیروز پس از مراسم تودیع و معارفه در کرسی جدید خود نزول اجلال کرد.

سیدمحمود حسینی‌پور نوری، بیست و چهارمین استاندار مازندران، همان طور که از پسوندش پیداست پس از احمد حسین زادگان، مازندرانی دیگری است که این بار از غرب طلوع کرده و در کارنامه خود دستیاری ویژه وزیر اطلاعات، معاون دادستانی کل کشور، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور و ریاست هیئت تخلفات اداری دیوان محاسبات کشور را مشق و ثبت کرده و همچون دیگر «هم قطار»های خود در دولت سیزدهم از همگامان و همراهان رئیس جمهور در دوره تصدی گری سابق و اسبق اوست.

اما معارفه استاندار جدید مازندران در روز 20 آبان ماه که در سالن الغدیر سپاه کربلای استان و با حضور احمد وحیدی - وزیر کشور، آیت الله معلمی - نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان، آیت الله لائینی - نماینده ولی فقیه در مازندران، اعضای مجمع نمایندگان مازندران، جمعی از مسئولان استانی و کشوری، نیروهای مسلح، مدیران کل استانی و مسئولان شهرستانی برگزار شد خالی از حاشیه و حواشی نبود.

احمد حسین زادگان که رکود تاریخی 1111 روز استاندار بودن را به ثبت رسانید یکی از کانون های این مراسم بود که در اظهارات خود اختلاف سلایق سیاسی و تحریم های ظالمانه علیه کشور را دستمایه قرار داد و آن را موجب برجسته نشدن خدمات دولت های گذشته و کاهش سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: یکی از دلایل عقب افتادگی مازندران واگرایی و اختلاف هایی است که ما مازندرانی‌ها داشتیم.

حسین زادگان همچنین تمام کاسه کوزه ها را بر سر بلایای طبیعی شکست و تصریح کرد: سه سیل را در دوران خود تجربه کردیم؛ سیل ۶۰۰۰ واحد مسکونی را از بین برد و ۱۱ شهرستان را درگیر کرد.

بماند که حاج مجید یا همان حاج احمد صحبت های قشنگ دیگری کرد و دستاورهای دوران مدیریت خود را یک به یک برشمرد و به نوعی خواست خدمات را به همتای تازه به دوران رسیده خود تفهیم و عرضه کند اما وی تنها سخنران و حاشیه ساز جلسه معارفه نبود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز در مراسم معارفه خوش درخشید و سخنرانی قَرّا و بُرّایی داشت. یکی از جملات ماندگار آیت الله لایینی این بود: تا به امروز روضه امام حسین (ع) را می خواندیم مردم گریه می کردند اما الان باید روضه مردم را بخوانیم و امام حسین (ع) گریه کنند.

یکی دیگر از صحبت های نماینده ولی فقیه که حکایت از نکته سنجی و دقت نظر او داشت این جملات بود که بنادر استان تبدیل به محل واردات شده است در حالیکه مازندران خود یک کشور است و از روی صادرات می تواند سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشیم در حالیکه امروز به کمتر از یک میلیارد دلار رسیده است.

لائینی همچنین گفت: در استان برخورداری مانند مازندران، نباید ۱۰۰ ها هزار انسان تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند. هر کدام از این فرصت های مهم اقتصاد دریا، گردشگری، جنگل، کشاورزی، آب و هوا نه تنها برای اداره مازندران بلکه برای اداره یک مملکت کافی است. مدیریت جدید نباید همانند گذشته، به کار خود ادامه دهد، استاندار جدید باید بلندپرواز باشد.

اما بال های پروازی که نماینده ولی فقیه به استاندار جدید اعطا کرد را سیل 20 آبان در غرب مازندران کاملا خیس کرد و همین ابتدای کار، آنچه را که بر سر حاج مجید نازل کرده بود را به رخ حسینی پور نوری کشید و به وی متذکر شد که استاندار سابق چه کشیده و ادعاهای وی در مورد بلایای طبیعی پُر بیراه نبوده است.

حال شاید بتوان سیل 20 آبان غرب استان مازندران که پس از سیل مهرماه 97 و فرودین 98، قلندرترین خودنمایی آبی استان باشد را میدان و کارزاری جدی و مهم برای محک و معیار توانمندی استاندار جدید دانست، میدانی که حسینی پور تازه از راه رسیده را برای حضور در استانی با شگفتی های فراوان و نعمت های خدادادی بیکران، آب بندی کرده و راه اندازی می کند.

دیگر زین پس باید به انتظار نشست و دید که بیست و چهارمین استاندار مازندران که هنوز مُهر حکمش خشک نشده و بارش باران شدید غرب استان اولین ارمغان و پاقدم اوست چند مردِ حلاج است و چه در چنته دارد و چگونه اولین چالش بزرگ حوزه مدیریتی خود را حل و فصل خواهد کرد.

سیدنوید ساداتی

پ/

 

 

 

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر