امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۰/۸/۲۵ - ۰۹:۲۱ شناسه خبر : ۱۲۰۲۰

وحدت عامل عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مولفه‌های عزت ‌و سربلندی نظام‌جمهوری اسلامی ایران وحدت بوده و ابهت این وحدت سبب تقویت قدرت چانه‌زنی ما در مجامع بین‌المللی خواهد شد.

غلامرضا منتظری اظهار کرد: در فرهنگ، دین و تمامی حوزه‌ها یکی از مولفه‌های اصلی عزت و سربلندی  ایران اسلامی وحدت بوده که انسجام و حفظ وحدت در گام اول انقلاب پیامدهای خوبی را به ارمغان آورده است.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای قوی و قدرتمند خواهد بود که از استحکام درونی برخوردار بوده و بر اصل عزت‌بخش وحدت تکیه داشته باشد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم وحدت در کشور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم وحدت در همه حوزه‌ها تاکید دارند و وجود‌ وحدت در لایه‌های مختلف کشور سبب از بین رفتن توطئه‌های دشمن خواهد شد.

وی ادامه داد: محور وحدت‌ما مسلمانان در بین همه اقوام و مذاهب قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) بوده و مولفه وحدت در مباحث دینی ما نیز تاکید شده است.

منتظری گفت: کشور ایران اسلامی در یک ید واحده توانسته در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتقاء‌یافته و به یمن همین وحدت با وجود تنوع و رنگین کمان اقوام در آسایش، ارامش و امنیت در بین کشورهای همسایه قرار گیرد.

وی بیان کرد: امنیت و آرامش کشور نیز در پرتو وحدت‌ میسر بوده و ما امروز شاهد وحدت‌ درونی و سازمانی بین نیروهای مسلح  هستیم که انها با این وحدت دست در دست یکدیگر داده و در مقابل کجی‌ها ایستادگی می‌کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: وحدت بین مردم و مسوولان در همه حوزه‌ها بمانند انگشتان یک دست بوده که در صورت تفکیک کاری نمی‌توانند انجام دهند و با مشت شدن یکدیگر اثرگذار خواهند‌ بود.

وی افزود: دشمنان ایران‌اسلامی درصددند تا با ایجاد رخنه، شکاف و یا اختلاف بین صفوف قدرتمند مردم و مسوولان رخنه کرده و از تنگی احد برای ضربه زدن به کشورمان استفاده کنند.

منتظری با بیان اینکه در گام اول انقلاب با حفظ وحدت به نتایج خوبی دست یافتیم، خاطرنشان کرد: باید انسجام، همبستگی و وحدت مردم و مسوولان در همه حوزه‌ها در گام اول انقلاب حفظ و تقویت شود تا بتوانیم در گام دوم انقلاب‌نیز قله‌های پیش‌رو را فتح کرده و به پیشرفت‌های فرهنگی و سیاسی خوبی در جهان دست یابیم.

وی گفت: ابهت و شکوه وحدت، قدرت چانه‌زنی ایران اسلامی را در مجامع ملی و بین‌المللی افزایش خواهد داد.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر