امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۷
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۹/۶ - ۰۸:۳۰ شناسه خبر : ۱۲۱۲۶

اجرای اقتصادی کوچک در خانه، هر خانه روستایی یک کارگاه کوچک اصل مهم در اقتصاد رونق تولید در روستا و بهره‌گیری از روش‌های نوین در خانه‌های روستایی برای فرآوری محصولات روستایی است. چرا محصولات روستاییان در خانه‌های خودشان فرآوری و بسته بندی و بار کد نمی‌خورد؟ محصولات روستاییان را باید از طریق اینترنتی به سراسر ایران و حتی جهان صادر کنیم.

به گزارش وارش، "اقتصاد مقاومتی" به عنوان یک اصل چند سالی در کلام رهبر معظّم انقلاب، به عنوان مدل پیشرفت اقتصادی کشور بیان می‌شود.
اقتصاد مقاومتی یک الگوی بومی و علمی است که برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی بوده و مربوط به وضع و شرایط کنونی کشور نیست، این یک تدبیر بلند مدّت برای اقتصاد کشور است.
در این راستا می‌توان اهداف نظام جمهوری اسلامی را در زمینه مسائل اقتصادی برآورده و برخی از مشکلات را برطرف کند چراکه این نظریه نگاه به درون و بر توانمندی‌های داخلی تکیه دارد.
به هرمیزان پایبندی به مبانی اقتصاد مقاومتی بیشتر باشد، به همان اندازه بر سطح توانمندی و استقلال جامعه تاثیر گذاشته و در نتیجه آسیب‌پذیری اقتصاد خانواده و کشور کمتر می‌شود.
یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی اهمیت مردم و مسئولان به کار و تلاش است که چرخ‌های صنعت و سازندگی کشور بچرخد و موجبات استقلال کشور فراهم می‌شود.
استان گلستان، گیلان و مازندارن با توجه به خاک حاصلخیز در بخش‌کشاورزی و نیز صنایع دستی و گردشگری حرفی برای گفتن در بخش اقتصاد مقاومتی دارند. در روستاهای این استان‌ها، اگر به کشاورزان برای تولید محصول پر بازده توصیه شود که در این راستا جهاد کشاورزی باید حمایت کند و نیز ساخت گلخانه نیز اگر تسهیلات بدون موانع بانکی در اختیار روستائییان قرار گیرد و همچنین در زمینه بازاریابی هم اگر دولت با صادرات محصولاتی که روستائیان در سطح گسترده تولید می‌کنند علاوه بر اشتغال موجب رونق تولید در کشور و نیز احیا اقتصاد پویا و پایدار خواهد شد.
این سه استان شمالی با توجه به داشتن اماکن تاریخی و جنگل‌های زیبا می‌توانند قطب گردشگری باشند و در کنار آن جذب گردشگر و ایجاد رونق تولید و در این راستا رونق اقتصادی شوند و در نتیجه می‌توان اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند.
اقتصاد مقاومتی را باید علاوه بر صنعت در قلب صنعت روستایی جستجو کرد. اگر می‌خواهیم اقتصادمان شکوفا شود باید در هر خانه روستایی یک کارگاه کوچک دایر شود.
اصل مهم در اقتصاد مقاومتی رونق تولید در روستا و بهره گیری از روش‌های نوین در خانه‌های روستایی برای فرآوری محصولات روستایی است. چرا محصولات روستاییان در خانه‌های خودشان فرآوری و بسته بندی و بار کد نمی‌خورد؟ محصولات روستاییان را باید از طریق اینترنتی به سراسر ایران و حتی جهان صادر کنیم. اگر اندکی روش‌های نوین را در روستاها با آموزش به آنان رونق ببخشیم اقتصاد مقاومتی را در خانه‌های خود خواهیم یافت.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر