امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۱/۶/۲۱ - ۰۹:۵۰ شناسه خبر : ۱۳۲۴۹

یک سفر خاطره‌انگیز را در شهر ساحلی مازندران تجربه کنید وارش نیوز/ اگر شما هم قصد دارید تا زیبایی‌های استان مازندران را به چشم ببینید و یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر نسبت به اجاره ویلا شمال از سایت شب اقدام کنید.

 استان مازندران به دلیل نزدیکی به دریای خزر و داشتن سواحل زیبا و جذاب، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در ایران به حساب می‌آید. این استان علاوه بر امکانات تفریحی و گردشگری بسیار زیاد، اقلیم متفاوت و آب و هوای بسیار دلپذیری در تمامی فصول سال دارد. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از افراد برای مسافرت، شهرهای ساحلی و ییلاقی استان مازندران مانند محمودآباد، کلاردشت، بابلسر و … را انتخاب کنند.

قدم زدن در ساحل نقره‌ای دریای خزر با سطحی پوشیده از صدف، دیدن غروب دل‌انگیز آفتاب دریا، خنکای باد ساحلی، آرامش بی‌نظیر ساحل در شب، یک فضای آرام و دنج را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. اگر شما هم قصد دارید تا زیبایی‌های استان مازندران را به چشم ببینید و یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر نسبت به اجاره ویلا شمال از سایت شب اقدام کنید.

محمودآباد نزدیک‌ترین شهر به دریای خزر

اجاره ویلا در محمودآباد

یکی از پرطرفدارترین شهرهای ساحلی استان مازندران، شهر زیبا و جذاب محمودآباد است. اگر شما هم دلتنگ دریا و ساحل زیبای خزر شده‌اید، سفر به این شهر محبوب شمالی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته پیشنهاد می‌کنیم که برای سفر، روزهای پرترافیک سال را انتخاب نکنید. چرا که اغلب تهرانی‌ها برای گذراندن اوقات فراغت خود در تعطیلات به این شهر شمالی سفر می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته شهر شمالی محمودآباد تلاقی دریا و جنگل با یکدیگر است. همچنین نزدیکی این شهر با تهران و با سایر شهرهای ساحلی استان مازندران مانند بابلسر، فریدون کنار، آمل و نور باعث شده است تا هر ساله گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند. بهترین زمان برای مسافرت به محمودآباد، فصل بهار و پاییز است. آب و هوای مطبوع در این فصل و بارش‌های باران یک حس و حال دلپذیر را برای شما به ارمغان می‌آورند.

به جز بخش جذاب دریای بیکران خزر، محمودآباد این شهر جذاب ساحلی جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود تا شما را برای چند روزی از دغدغه‌های زندگی شهری دور کند. از جمله آنها می‌توان به پارک‌های ساحلی محمودآباد، سرزمین رویاهای محمودآباد، روستای ییلاقی لاویج، آبشار آب پری، روستای جنگلی اهلم، پارک جنگلی تشبندان، تپه‌های باستانی سرخ رود، روستای بونده و پارک جنگلی طاهباز اشاره کرد.

سوغات، صنایع دستی و خوراکی‌های محمودآباد از دیگر قسمت‌های جذاب سفر شما به این شهر خواهد بود. مشهورترین سوغاتی خوراکی این شهر شمالی برنج درجه یک طارم و ماهی سفید آن است. همچنین شما می‌توانید خوراکی‌های محلی این منطقه مانند بهارنارنج، انار جنگلی، ترشی‌های محلی، کلوچه‌ها و شیرینی‌های محلی را به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود هدیه ببرید.

سازهای کوچک چوبی، سبدهای حصیری، گلیم یا جاجیم، کلاه حصیری، سبدهای حصیری و … از دیگر گزینه‌های پیش روی شما برای سوغاتی هستند.

اقامتگاه‌های بسیار زیادی در این شهر وجود دارند. اما برای اینکه با خیالی آسوده به محمودآباد سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر نسبت به اجاره ویلا در محمودآباد از سایت شب اقدام کنید تا اقامتگاهی مناسب با بودجه و سلیقه خودتان رزرو کنید.

چشم اندازی بی نظیر در میان دره‌ها در دریاچه ولشت

اجاره ویلا در چالوس

یکی از رویایی‌ترین مناطق ییلاقی استان مازندران، کلاردشت است. چشم‌انداز بی‌بدیل و سحرانگیز این منطقه توجه هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند. یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه دریاچه ولشت کلاردشت است که می‌توانید در آن انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را ببینید. این دریاچه در تمامی فصل‌های سال دیدنی و فراموش‌نشدنی است. اما طبیعت زیبای این منطقه در فصل بهار و تابستان چیز دیگری است و قطعاً شما را جادو خواهد کرد.

ماهیگیری، قایق‌سواری، شنا، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و … از جمله تفریحات جذاب دریاچه ولشت هستند. قدم زدن در اطراف دریاچه و تماشای زیبایی‌های منحصر به فرد طبیعت کوهستانی منطقه، یک حس رویایی و شگفت‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

یکی از ویژگی‌های خوب دریاچه ولشت وجود امکانات رفاهی و گردشگری در این منطقه است. از جمله آنها می‌توان به سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران، کافه، تفریحات آبی، سوپرمارکت، بوفه و … اشاره کرد. در نتیجه شما می‌توانید با اجاره ویلا در چالوس یک سفر یک روزه به دریاچه ولشت داشته باشید.

همچنین اگر به خوابیدن در طبیعت علاقه دارید می‌توانید با برپا کردن کمپ در اطراف دریاچه، یک شب به یادماندنی را در این منطقه تجربه کنید. علاوه بر این دریاچه ولشت دارای یک شب خواب شناور است که تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید با سوار شدن بر روی این شناور مخصوص، کل شب را در دریاچه سپری کنید؛ بنابراین اگر قصد ماندن برای شب را دارید، حتماً پیراهن گرم به همراه داشته باشید.

دریاچه ولشت در ۲۵ کیلومتری شهر چالوس و در نزدیکی شهر مرزن آباد قرار گرفته است. اگرچه مسیر رسیدن به دریاچه ولشت بسیار پرپیچ و خم و سربالایی است، اما طبیعت بکر و منحصر به فرد این منطقه سختی راه را برای شما کم خواهد کرد. چشم‌انداز زیبای کوهستانی این منطقه سفری به یادماندنی را برای شما و اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر