امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۰
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۱/۶/۲۲ - ۱۳:۱۰ شناسه خبر : ۱۳۲۷۱

تولید کنندگان پوشاک مدارس ملزم به اعلام قیمت مصوب هستند وارش نیوز - رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این‌که قیمت‌های مصوب پوشاک آموزشی باید در معرض دید والدین قرار گیرد ،تاکید کرد : والدین حتماً برای جلوگیری از سودجویی‌ها از مراکزی لباس دانش آموزان را تهیه کنند که دارای مجوز از سازمان صنعت و آموزش و پرورش هستند.

به گزارش وارش نیوز به نقل از ایرنا، سیداحمد واردی  افزود : بررسی و تعیین قیمت بر عهده سازمان صنعت ، معدن و تجارت هر استان است که پس از تصویب به اداره اجمن اولیا و مربیان اعلام و سپس به مدارس ابلاغ می شود.

وی ادامه داد : برای تهیه پوشاک ، هم والدین و هم مجموعه مدرسه و انجمن اولیا می توانند به طور مستقیم با شرکت ها و مجموعه های تولیدی قرارداد منعقد کنند که بر اساس نرخ نامه سازمان صمت خواهد بود. 

رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش مازندران همچنین در باره دریافت وجه اضافی از والدین برای طرح های ابداعی هم هشدار داد و گفت : تمامی لباس های فرم مدارس دارای چهارچوب مشخصی است و نباید تغییری در آنها صورت گیرد. 

وی افزود : برخی تولید کنندگان به بهانه انجام طراحی های اضافی برای لباس مدرسه اقدام به دریافت وجوه مازاد می کنند که از لحاظ قانونی خلاف خواهد بود. 

واردی همچنین به تفاوت قیمت در گروه های سنی و مقاطع تحصیلی اشاره کرد و گفت : عمده دستکاری ها در لباس های فرم مربوط به مدارس غیرانتفاعی است که به دنبال تفاوت و تنوع سازی هستند تا مبلغی بالاتری از والدین اخذ شود. 

رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش مازندران به نظارت بر فعالیت شرکت ها و تولیدکنندگان پوشاک مدارس نیز اشاره کرد و گفت : این نظارت فقط شکلی نیست و بر کیفیت تولیدات نیز نظارت خواهد شد تا والدین در مقابل هزینه ای که می کنند مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر فقدان بنر قیمت مصوب در بعضی تولیدی های پوشاک مدارس مازندران منتشر شده است که طبق اظهارت مسئولان انجمن و اولیا این موضوع همه گیر نیست و فقط به چند مورد ختم می شود. 

واردی همچنین والدین را بهترین ناظران برای نظارت بر فعالیت مراکز تولید پوشاک مدارس معرفی کرد و از آنان خواست تا در صورت هرگونه تخلف یا ارائه پوشاک با کیفیت نامناسب ، موضوع را به مدارس و ادارات آموزش و پرورش اطلاع دهند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر