امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۰۸:۳۵ شناسه خبر : ۱۳۳۰۳
معاون دانشگاه خبر داد:
پارک علم و فناوری سلامت مازندران راه اندازی می شود وارش نیوز/ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اخذ مجوز برای راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت استان مازندران خبر داد و گفت : این مجموعه در ساری ساخته می‌شود.۰

به گزارش  وارش نیوز  به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر پدرام ابراهیم نژاد ‌روز پنجشنبه در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری کلان منطقه یک کشور با اعلام این خبر افزود: پارک فناوری سلامت مازندران در زمین هفت هکتاری در جاده دریا ساخته می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پارک مشکل کمبود فضای فعالیت شرکت های دانش بنیان برطرف می‌شود و مطمئنا شاهد افزایش شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور خواهیم بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از در حال اجرا بودن برج فناور به عنوان یکی از زیرساخت های حوزه فناوری سلامت مازندران نام برد و گفت: این طرح با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال ساخت است که پس از بهره‌برداری در اختیار شرکت های فناور قرار می گیرد.

ابراهیم نژاد، مشکل موجود در امر تحقیقات را فاصله میان فناوری و تولید علم عنوان کرد که صنایع همدلی را با دانشگاه ندارند.

وی ادامه داد: سه درصد بودجه تحقیقات دانشگاه به کتابخانه اختصاص داده شد که سالانه کتاب های زیادی خریداری می شود و نیاز است منابع اطلاعاتی به‌روزرسانی شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کتابخانه مرکزی به متراژ بیش از هشت هزار متر مربع در حال ساخت است.

گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی منطقه یک کشور با حضور معاونان تحقیقات دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، بابل، گیلان، گلستان، شاهرود و سمنان در ساری برگزار شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این گردهمایی حضور داشت و طی آن نیازها و توانایی های تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بررسی شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر