امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۰۸:۵۷ شناسه خبر : ۱۳۳۰۵

قلع قمع سه باب ویلا در کلاردشت وارش نیوز- مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت از قلع و قمع ۳ واحد ویلایی در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش وارش از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ،عباس درزی نیا اظهار کرد: به دنبال صدور حکم قطعی از سوی مرجع قضایی و به دستور دادستان شهرستان کلاردشت، سه واحد ویلایی و یک دیوارکشی غیرمجاز در اراضی زراعی روستای کلنو این شهرستان قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت افزود: این قلع و قمع با حضور اکیپ اجرای احکام قضایی شامل نماینده دادستان، کارشنان این مدیریت، نیروی انتظامی و شهرداری انجام شد.

این مسوول تصریح کرد: با توجه به هماهنگی بسیار خوب مرجع قضایی، فرمانداری، بخشداری، شهرداری و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان طی برنامه‌ریزی انجام شده در روزهای آتی ضمن رعایت موازین قانونی، برخورد شدید و بدون ملاحظه با مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در کلاردشت را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: مالکان اراضی کشاورزی قبل از هرگونه اقدام برای خرید و فروش و یا ساخت و ساز اراضی خود نسبت به اخذ مشاوره و دریافت مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیربط اقدام کنند در غیر این صورت اقدام قانونی انجام خواهد شد.

اگرچه سود جویی از زمین های کشاورزی در قالب تغییر کاربری های غیر مجاز  از  چالش های مهم مازندران است.اما با عملیاتی شدن چندین طرح حفاظت از زمین های کشاورزی از جمله ایجاد گشت و یگان حفاظت از زمین های کشاورزی ، تا حدود زیادی مدیریت شده پیش می رود. وسعت اراضی کشاورزی و باغی مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار است که سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول از آن برداشت و تولید می شود.

طبق آمار رسمی دادگستری مازندران طی در یک سال گذشته حدود ۱۹۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف شد.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.
برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر