امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۲
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۱/۷/۱۱ - ۱۰:۴۳ شناسه خبر : ۱۳۳۵۰

زنگ شور عاطفه ها در مدارس مازندران نواخته شد وارش نیوز- زنگ شور عاطفه ها امروز دوشنبه به صورت نمادین با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ،معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان و فرماندار شهرستان ساری در مدرسه نزهت این شهرستان نواخته شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران  در این مراسم گفت : براساس آمار ارائه شده از سوی آموزش و  پرورش مازندران تعداد دانش آموزان محروم استان ۲۰ هزار نفر است.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد مازندران هستند و از خدمات حمایتی این نهاد برخوردار می شوند.

وی همچنین تعداد دانشجویان نیازمند زیر پوشش این نهاد را یک هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: کمیته امداد مازندران سرانه خرید بسته تحصیلی هر دانش آموز را ۱۵ میلیون ریال در نظرگرفته است که برای تامین این میزان بسته برای دانش آموزان زیرپوشش به ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

زنگ شور عاطفه ها در مدارس مازندران نواخته شد

به گفته مدیر کل کمیته امداد مازندران تاکنون مردم نوعدوست و خیر استان ۱۲۵ میلیارد ریال مساعدت کردند که با برگزاری زنگ شور عاطفه ها امیدواریم مبلغ باقیمانده نیز تامین و بسته تحصیلی مورد نیاز دانش آموزان نیازمند خریداری و به آنها تحویل داده شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی امور مختلف باید از مدارس آغاز شود ، گفت: در همین راستا کمیته امداد مازندران اجرای برخی طرح های نیکوکارانه را در مدارس استان آغاز کرده است تا ضمن جلب حس نوعدوستی دانش آموزان فرهنگ کمک به همنوع را در آنها ترویج دهیم.

حجت الاسلام بشیر افزود: به منظور تامین کمک مردمی برای دانش آموزان نیازمند زیر پوشش این نهاد، آیین شور عاطفه در ۲ مرحله در این استان از نیمه دوم مرداد تا پایان شهریورماه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراحل پایگاه های نیکوکاری در میادین ، محلات و مصلی های مازندران برپا شد که در این زمان همچنین ۳۵۰ مرکز نیکوکاری برای جمع آوری کمک مردم در سطح استان فعال بودند و کمک های جمع آوری شده نیکوکاران به صورت تهیه و تامین لوازم و ملزومات تحصیلی از جمله کیف ، کفش ، پوشاک و نوشت افزار هزینه شده است و این وسایل همزمان با آغاز تحصیلی به دانش آموزان نیازمند تحویل داده شد.

وی ادامه داد: مرحله بعدی برنامه مشارکت همگانی برای تامین هزینه لوازم تحصیل دانش آموزان نیازمند برای همزمان با بازگشایی مدارس با شعار "با هم مشق محبت بنویسیم" یازدهم مهرماه در چهار هزار و ۸۰۰  مدرسه استان برگزار شد.

وی افزود: مردم خیر و نیکوکار مازندران می توانند کمک های نقدی خود را در آیین شور عاطفه ها به شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۵۰۰۰۴ بنام کمیته امداد مازندران واریز و کمک های غیرنقدی خود را نیز به دفاتر تابعه این نهاد تحویل دهند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ۸۰ هزار خانوار در قالب ۱۳۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش دارد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر