امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۵
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۹/۱۳ - ۱۶:۰۱ شناسه خبر : ۱۳۷۶۶
استاندار مازندران:
بی برنامگی در مدیریت پسماند/ساخت وسازها نفس مازندران را گرفته است وارش نیوز- استاندار مازندران با بیان این که بی برنامگی در حوزه مدیریت پسماند استان وجود دارد، گفت: انباشت زباله در مناطق تفریحی و جنگلی زیبنده نیست.

  سید محمود حسینی ظهر یکشنبه در همایش شهرداران استان با اشاره به شدت مهاجرت از استان‌های مختلف به مازندران افزود: مازندران محل تجمع اقوام مختلف بوده و از هر استانی در منطقه دارای خانه دوم هستند.

وی با بیان این که شهرهای گردشگری استان هنوز نتوانستند از ظرفیت‌ها و مواهب بهره‌ای برای تأثیرگذاری در اقتصاد استان برند، افزود: همچنین زباله و جمع آوری آن به معضل دیرینه ای در استان‌های شمالی و مازندران تبدیل شده است.

وی با اظهار این که جمع آوری و دپوی زباله به صورت جزیره‌ای وغیرکارشناسی انجام می‌شود و یک بی برنامه‌ای در فضای پسماند استان وجود دارد، افزود: این درحالی که برای رفع مشکل در دولت‌های مختلف تلاش‌هایی صورت گرفته است.

استاندار مازندران انباشت زباله را در مناطق تفریحی و جنگلی و حاشیه راه‌ها را زیبنده ندانست و گفت: زباله متأسفانه حیثیت اجتماعی استان را بر باد داده است و ما متأسفانه در این زمینه کارهای زیادی داریم و باید تلاش‌های زیادی صورت گیرد.

وی تحولات مدرن در حوزه مسائل شهری را لازم دانست و با اشاره به گرانی و ارزشمندبودن قیمت زمین در استان گفت: بیشترین پرونده‌های قضائی استان درباره زمین است و ساخت وسازهای بی رویه و غیرمجاز نفس استان را گرفته است.

استاندار مازندران رشد صنعت ساخت وساز را قابل توجه دانست و افزود: باید با توجه به نیاز جامعه به سمت کارهای مدرن و نوینی بریم و تکیه شهرداری‌ها بر جرایم ماده ۱۰۰ و ضعف نظارت و عدم استفاده از تبصره ۷ ماده ۱۰۰ از جمله دغدغه‌ها است.

حسینی پور انتقال میراث فرهنگی به نسل‌های آینده را مهم و ضروری دانست و گفت: شهرداران نقش مهمی در حفظ میراث فرهنگی و انتقال آن به آیندگان دارند و نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت باشیم از این رو ایجاد فرهنگسرا و سراهای محله در شهرها ضروری است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر