امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۱/۹/۱۳ - ۱۶:۱۷ شناسه خبر : ۱۳۷۷۰
رئیس دانشگاه مازندران مطرح کرد؛
تهیه سند تحول آموزش عالی در مازندران وارش نیوز- رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به تهیه سند تحول آموزش عالی در استان گفت: در این سند مهارت محوری مورد توجه است.

  حشمت الله علینژاد بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران تولید علم، حل مشکلات جامعه را از وظیفه اصلی دانشگاه‌ها بیان کرد و گفت: در حال حاضر از نسل دانشگاه‌های سوم به سمت چهارم در حرکت هستیم و مهارت محوربودن شاخصه این دانشگاه‌ها است.

وی با اظهار اینکه ۱۳ هزار دانشجو و ۴۱۵ عضو هیئت علمی در دانشگاه مازندران تحصیل می‌کنند، قدمت این دانشگاه را ۵۰ ساله برشمرد و گفت: این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده و ۱۲۹ دانشیار در استان فعال است.

وی با بیان اینکه ۱۱۹ واحد دانشگاهی دولتی و خصوصی در استان با ۱۴۰ هزار دانشجو و سه هزار عضو هیئت علمی و دوهزار و ۱۴۶ رشته گرایش در استان فعال است، گفت: دانشگاه مازندران عضو اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه خزر است و در زمینه‌های المپیادهای ورزشی، علمی، تبادل استاد و دانشجو فعالیت می‌کند.

علینژاد دیپلماسی علمی را سبب کاهش هزینه‌های کشور برشمرد و با اشاره به تهیه سند تحول آموزش عالی در استان گفت: در این تحول با توجه به سیاست‌های اقلیمی و توانمندی برای ایجاد علوم و فنون‌های دریا، نوین و علوم زیستی، کشاورزی، گردشگری، توجه به رشته‌های مهارت محور در سند تحول مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به انتشار ۵۰۰ کتاب، ۱۳ نشریه علمی و ترویجی افزود: ۸۸۶ مقاله در سال قبل و ۲۵۶ مقاله نیز امسال در آی اس آی چاپ شده است و در رتبه بندی تایمز این دانشگاه دارای رتبه است.

وی با گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو را روز مبارزه با استکبار و روز آرمانخواهی بیان کرد و گفت: دانشگاه‌ها کانون تولید علم به شمار می‌رود و امروز شاهد همسویی دین و علم در کنار یکدیگر هستند.

علینژاد با اظهار اینکه دشمنان تلاش دارند مشکلاتی را دانشگاه‌ها ایجاد کنند، افزود: طراحی اصلی مسائل اخیر رژیم صهیونیستی و ایادی آنها است که به دشمنی با نظام اسلامی می‌پردازند.

وی اغتشاش را پروژه هوشمند دانشمندان ذکر کرد و گفت: باید بصیرت دانشجویان را با برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات نقد و بررسی ارتقا دهیم و اکنون شاهد فضای تلطیفی در دانشگاه هستیم.

وی از عقد ۷۳ تفاهمنامه با صنعت استان خبر داد و گفت: در قالب کوآپ دانشجویان به واحدهای صنعتی برای کسب مهارت محوری اعزام می‌شوند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر