امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۷
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۹/۱۴ - ۱۰:۵۷ شناسه خبر : ۱۳۷۷۷
مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد:
۲۳ دسته بیماری تحت پوشش صندوق بیماران خاص،نادر و صعب العلاج قرار گرفت وارش نیوز/ با حضور عضو کمیسیون بهداشت مجلس و نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، روسای دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل و معاونین، مدیرکل بیمه سلامت مازندران و مدیران کل بیمه های پایه استان ؛ جلسه کارگروه استانی حمایت از بیماران خاص، نادر و صعب‌العلاج در اداره کل بیمه سلامت مازندران برگزار شد.

با حضور دکتر باقرزاده، عضو کمیسیون بهداشت مجلس و نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی و نماینده مجمع نمایندگان استان در این این کارگروه، روسای دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل و معاونین، مدیرکل بیمه سلامت مازندران و مدیران کل بیمه های پایه استان ؛ جلسه کارگروه استانی حمایت از بیماران خاص، نادر و صعب‌العلاج در اداره کل بیمه سلامت مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت مازندران، دکتر محمدرضا میرزایی، مدیرکل بیمه سلامت مازندران، طی سخنانی در این کارگروه بیان داشت: طرح درمان بیماران خاص، نادر و صعب العلاج از ابتدای آبان ماه در کشور آغاز شد و در استان مازندران نیز کارگروه این طرح آغاز به کار کرد و فعلا قرار بر این است که ۲۳ دسته از بیماری های خاص، نادر و صعب العلاج تحت پوشش قرار گیرند که شامل پنج بیماری خاص: تالاسمی، هموفیلی، ام اس، همودیالیز و پیوند کلیه است و چند بیماری نادر مثل: اوتیسم، بال پروانه ای، سی اف و انواع سرطان ها و بیماری های مزمن روانی، سکته های مغزی و ...... می باشند که در حال حاضراین گروه‌ها تحت پوشش قرار می گیرند.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه افزود: من از این عزیزان خواهش می کنم در اولین فرصت به ادارات ۱۹ گانه بیمه سلامت در شهرستان ها یا به اداره کل در مرکز استان مراجعه نمایند و در سامانه های شهروندی بیمه سلامت ثبت نام کنند. بعد از ثبت نام باید در سامانه دانشگاه علوم پزشکی ( معاونت درمان) مدارکشان را بارگذاری نمایند. البته عمده بیماران خاص مدارکشان قبلاً بارگذاری شده بود و نشان دار هستند اما مدارک کسانی که احیاناً در سامانه ما و معاونت درمان بارگذاری نشده است، باید پرونده و مدارکشان را به معاونت درمان تحویل دهند و این اسناد در آنجا بارگذاری خواهد شد . بر این اساس در هر مراجعه سرپایی و بستری از اعتبارات صندوق بهره مند می شود. نکته دوم این است که با اعتبارات خارج از شمولی که داریم، در گام نخست دو و نیم میلیارد تومان به ما ابلاغ شد که قطعاً قابل افزایش است که برای بیمارانی است که پرداخت از جیب دارند. لازم است عزیزانی که از اول مهرماه امسال پرونده های تایید شده دارند آنها را به ادارات بیمه تحویل دهند که بعد از بررسی و تایید،  مبالغ پرداخت خواهد شد.
دکتر میرزایی در پایان اعلام کرد: کلیه هزینه ها نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان که از جیب بیمار هزینه شده را با پرداخت خواهیم کرد اما آنهایی که در سامانه ثبت نام کنند پرداخت هزینه ها هیچ سقفی ندارد و پرداخت به صورت کامل انجام شده و رایگان است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر