امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۱/۹/۲۸ - ۱۸:۴۵ شناسه خبر : ۱۳۸۴۵
رئیس کل دادگستری مازندران:
۱۱ پرونده مهم در مازندران منجر به صلح وسازش شد وارش نیوز- رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش شعب شورای حل اختلاف ۱۱ پرونده مهم طی ماه قبل در استان به صلح وسازش منجر شد.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری اظهار داشت: در ماه آبان امسال ۱۱ پرونده مهم با تلاش شعب صلحی شوراهای حل اختلاف بویژه شعب مستقر در زندان به صلح وسازش رسید.

وی افزود: در پرونده‌های قصاص ایجاد صلح و سازش و فراهم کردن زمینه گذشت اولیای دم بسیار دشوار است اما با تلاش اعضای شورای حل اختلاف گام‌های بسیار خوبی برداشته شد و از ۱۱ فقره پرونده منتهی به صلح و سازش در آذر ماه امسال دو فقره با موضوع قصاص نفس منتهی به مصالحه شد.

وی افزود: همچنین هشت فقره پرونده مالی و یک فقره پرونده با موضوع نزاع دسته جمعی منتهی به صلح وسازش شد.

رئیس کل دادگستری مازندران بر برقراری صلح و سازش فی مابین اصحاب پرونده در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر نیز تاکید کرد وگفت: دعوت به صلح و سازش در تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌ها باید مورد توجه قرارگیرد.

وی یکی از دستاوردهای مثبت شعب ویژه مستقر در زندان را کاهش جمعیت زندانیان دانست و تاکید کرد: یکی از وظایف شوراهای حل اختلاف اقدام مؤثر در برقراری صلح و سازش و کاهش جمعیت زندان هاست و این مهم همواره باید مورد پیگیری قرار گیرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر