امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۴ - ۱۳:۴۶ شناسه خبر : ۱۳۸۷۹
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران:
۸۰ درصد دانش‌آموزان مازندرانی در کلاس درس ماسک نمی‌زنند وارش نیوز- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران گفت: ۸۰ درصد از مجموع ۵۲۰ هزار دانش آموز مازندرانی بر اساس پایش بازرسان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در کلاس‌های درس ماسک نمی‌زنند.

 

قربانعلی سهرابی ا افزود: این آمار پس از پایشی که از ۹۸۳ مدرسه استان توسط بازرسان بهداشتی آموزش و پرورش باهدف مدیریت و مقابله با کرونا در ماه آذر امسال صورت گرفت، به دست آمده که نگران کننده است.

وی با اظهار این که حدود ۸۰ درصد دانش آموزان هنگام ورود به مدرسه ماسک به همراه دارند، گفت : این نشان می دهد که دانش آموز به خاطر اجباری بودن همراه داشتن ماسک جهت ورود به مدرسه آن را به همراه می آورد ولی در کلاس درس ضوابط بهداشتی را نقض می کند و ماسک نمی زند.

سهرابی با درخواست از مدیران مدارس برای نظارت جدی تر بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دانش آموزان پس از ورود به مدرسه و زدن ماسک در کلاس درس، افزود : به نظر می رسد ما با گذشت زمان در حال فاصله گرفتن از آن دسته پروتکل های بهداشتی هستیم که رعایت آنها به دانش آموزان بستگی دارد.

وی با اظهار این که هرچه از مدت زمان حضور دانش آموزان در مدارس می‌گذرد، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس کاهش می‌یابد، توضیح داد : به عنوان مثال در اول مهرماه امسال که هفته نخست بازگشایی فراگیر مدارس بود حدود ۹۵ درصد دانش آموزان در کلاس درس از ماسک استفاده می کردند و این رقم در طول سه ماه با کاهش تدریجی اکنو ن به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ابتلا دانش آموزان به بیماری های واگیر در استان، گفت : به طور قطع اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس استان روند کاهشی خود را ادامه دهد، آنفلوآنزا و کرونا در کلاس های درس بیشتر جولان خواهد داد.

سهرابی همچنین اعلام کرد که در نتیجه پایش صورت گرفته و بازدید سرزده از مدارس، همچنین مشخص شد که در ۴۰ درصد مدارس استان هم ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، آموزش حضوری فراگیر همزمان با سراسر کشور از اول مهرماه سال جاری در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه استان شروع شد و ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۴۵ هزار معلم مازندرانی بعد از ۲ سال آموزش مجازی، در سر کلاس درس حاضر شدند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر