امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۵:۳۴ شناسه خبر : ۱۳۹۳۷

طرح‌های محرومیت‌زدایی مازندران با ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید وارش نیوز - همزمان با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و دهه مقاومت، ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان طرح‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی مردم پایه بسیج باحضور ویدئو کنفرانسی "سرلشگر حسین سلامی " فرمانده کل سپاه پاسداران و همچنین حضور استاندار مازندران همزمان با سراسر کشور در استان به بهره برداری رسید.

 آیین ملی افتتاح سه‌هزار و ۵۰ طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه سازمان بسیج مستضعفین امروز شنبه در محل سپاه مازندران با حضور سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران، هیات رئیسه سپاه کربلا و مدیران کل دستگاه های اجرایی متولی برگزار شد.

استاندار مازندران در این مراسم در گزارشی از اقدامات محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان گفت که از یک سال گذشته تاکنون بیش از دوهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی محرومیت زدایی در استان به بهره برداری رسیده است.

حسینی‌پور با اظهار این که در این مدت ۴۸ طرح راه روستایی به طول ۱۶۸ کیلومتر با ۲۲۰میلیارد تومان و ۱۶ طرح عمرانی راه بین مزارع با ۱۶ میلیارد تومان عملیاتی شده است، گفت: ۷۵ طرح آبرسانی با اجرای ۱۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری در ۲۰۰ روستا با اعتبار ۲۲۴ میلیارد تومان در قالب ۱۹مجتمع از دیگر طرح‌های مهم عمرانی محرومیت زدایی استان است.

وی عملیاتی شدن ۱۰۰طرح ساخت پل عابر، جاده بین مزارع و ۱۵ طرح پل بین راهی را از دیگر طرح‌های عمرانی محرومیت زدایی عنوان کرد و اظهار داشت: مرمت و احداث آببندان ها به عنوان مهم‌ترین منابع آبی سنتی استان از طرح های مهم اجرا شده توسط سپاه کربلا استان است و بسیج سازندگی طی سال گذشته پنج آببندان را در سطح ۱۴۰هکتار لایروبی و باز سازی کرده است.

به گزارش ایرنا، آب بندان ها به عنوان سازه سنتی تامین آب کشاورزی مازندران نقش تعیین کننده ای در جذب روان آب و بارندگی های پاییزی دارند و از آن جایی که این سازه ها طبق مقررات فقط با هدف تامین آب کشاورزی زراعی ایجاد شده است، هر گونه بهره برداری جانبی بویژه آبزی پروری از آن نباید اصل تامین آب زراعی را که عمدتا برای شالیزاری است، تحت شعاع قرار دهد.

استاندار مازندران یکی از اقدامات مهم سپاه در مقوله محرومیت زدایی را ساخت خانه مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مازندران عنوان کرد و بیان داشت : همسو با این رویکرد بسیج سازندگی با تشکیل گروه های جهادی نقش مهمی در ساخت خانه های محروم برای کاهش هزینه های ساخت دارد، چراکه در ساخت خانه برای محرومان در مازندران رقمی برای کارگری این واحدها هزینه نمی شود یعنی بسیجیان به صورت رایگان در این طرح ها مشارکت دارند.

حسینی پور توضیح داد: طبق آمار رسمی، بسیج سازندگی مازندران از سال ۱۳۹۹ تاکنون یکهزارو ۳۹۴ واحد خانه مسکونی را برای محرومان ساخته و کلید آن به افراد معرفی شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمیمنی (ره) تحویل شده است و ۴۴۲ واحد نیز در دست اجرا دارد.

مقام عالی دولت در مازندران ادامه داد: نکته قابل توجه این که سپاه کربلا مازندران ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی را برای محرومان حاشیه نشینان منطقه چابهار را نیز متقبل شد که تاکنون ۲۰۰واحد آن تحویل و ۳۰۰ واحد دیگر در دست اجرا دارد.

وی با اظهار این که بسیج سازندگی برای کمک به خانواده های محروم ترمیم و بازسازی چشمه های سرویس های بهداشتی و حمام آنان را نیز انجام می‌دهد، گفت : طبق آمار در یکسال گذشته ۵۰۰ ساخت چشمه با هشت میلیارد تومان عملیاتی شده است.

حسینی پور تکمیل و حمایت از کارگاه های کوچک اشتغالزایی و ساخت بارگاه های شهدا در روستای محروم مازندران را نیز از دیگر خدمت بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران عنوان کرد و گفت: بسیج سازندگی مازندران در حال حاضر ساخت سه سالن ورزشی و سه ورزشگاه را در مناطق محروم با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

استاندار مازندران با بیان این که سپاه کربلا در توانمند سازی اقتصاد مازندران به درستی ورود پیدا کرده است، گفت: خدمات دیگر سپاه کربلا در اعطای بسته معیشتی، جهیزیه و تهیه و توزیع انواع البسه به خصوص لوازم التحریر به ارزش ۹۴۰ میلیارد تومان است.

 

رفع فقر و محرومیت مازندران هدف و برنامه جاری سپاه پاسداران است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط ویدئوکنفرانس آیین افتتاح ۳ هزار و ۵۰ طرح محرومیت زدایی مردم پایه بسیج با استان مازندران گفت: حضور نماینده عالی دولت در مازندران در این مراسم نشانه اهتمام به رفع فقر و محرومیت مسوولان اجرایی در این خطه است.

سردار سرلشکر حسین سلامی با اظهار این که فعالیت های بسیج سازندگی سپاه مازندران مثال زدنی است ، چراکه وسعت تجهیزات ، امکانات و طرح های محرومیت زدایی در استان نیز قابل توجه است، افزود: از بین بردن و یا درواقع جارو کردن محرومیت مازندران که استان پر نعمت است و استعداد لازم برای زندگی توام با رفاه و عزتمندی دارد ، هدف و برنامه جاری سپاه پاسداران است.

وی بیان کرد: باید استعداد های توسعه ای نهفته استان مازندران را شکوفا کرد، باید نیازمندی های مناطق روستایی مازندران را برطرف کنیم ،سپاه مصمم به این کار است تا با همت مسوولان دولتی در مازندران انجام عملی شود.

سردا سلامی گفت: سپاه کربلا مازندران ،سازمان بسیج سازندگی و گروه های جهادی استان همتی جدی برای رفع محرومیت زدایی دارند، امروز سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران در عمل کار می کند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر