امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۲
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۸:۵۵ شناسه خبر : ۱۴۵۴۰
استاندار مازندران:
میزان بیکاری فارغ التحصیلان در مازندران بیش از ۶۰ درصد است وارش نیوز- استاندار مازندران وضعیت بیکاری فارغ التحصیلان را در استان نسبت به میانگین کشوری نامناسب و بالا دانست و گفت: ۶۱.۶ درصد کارجویان را فارغ التحصیلان تشکیل می دهند.

  سید محمود حسینی پور عصر دوشنبه در شورای زنجیره ارزش استان مازندران با بیان اینکه بیکاری قشر فعال و فارغ التحصیل در کشور ۴۰ درصد ولی در مازندران ۶۱.۶ درصد است، افزود: این نشان می‌دهد که وضعیت مازندران نسبت به میانگین کشوری بدتر است و ۲۰ درصد با کشور تفاوت داریم.

وی خواستار تشکیل کارگروهی برای کاهش نرخ بیکاری دانش آموختگان شد و گفت: در حال حاضر در حوزه بیکاری افراد غیر تحصیل کرده مشکل چندانی نداریم زیرا در استان به نیروی کار زیادی نیاز داریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه بسیاری شرکت‌های ما در حال حاضر نیازمند کارگر هستند، گفت: تأسیس شرکت‌های کارگری در استان می‌تواند بخشی از نیازها را بیان کند و این شرکت‌های کارگری باید نسبت به بیمه افراد و کارگران اقدام کند.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه برای ساماندهی بازار اشتغال تاکید کرد و گفت: تمامی شهرک‌های صنعتی ما با همکاری آموزش و پرورش هنرستان‌های در جوار کار ایجاد کنند و نیازهای این شهرک‌های صنعتی در این مراکز آموزش داده شود.

حسینی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد کشاورزان ما زیر مقطع ابتدایی سواد دارند، گفت: ایجاد هنرستان‌های کشاورزی برای ارتقای کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در استان ضروری است و باید تعداد هنرستان‌های کشاورزی را در استان بالا ببریم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر