امروز : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۴/۹/۱۸ - ۰۰:۲۰ شناسه خبر : ۲۴۴۸۶

گسترش آموزش‌های مهارتی در زندان‌های مازندران با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی رئیس اداره سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، با تشریح فعالیت‌های این اداره در حوزه آزمون‌های مهارتی ویژه مددجویان زندان‌های استان، از افزایش چشمگیر پوشش آزمون‌های آفلاین در سال جاری خبر داد.

به گزارش وارش نیوز ؛ طی سال جاری، در ۱۰ زندان استان مازندران مجموعاً ۹۳۶ نفر از مددجویان تحت پوشش آزمون‌های آفلاین مهارتی قرار گرفتند که از این میان، ۴۹۵ نفر موفق به کسب گواهینامه مهارت شدند. این روند نشان‌دهنده رشد قابل توجه انگیزه مددجویان برای ورود به عرصه‌های مهارتی و فراهم‌سازی زمینه بازگشت سالم آنان به جامعه است.

به گفته دارائی، این آزمون‌ها در مجموعه‌ای از ۱۰ مراکز نگه‌داری و بازپروری استان اجرا شد که شامل راه‌اندازی  ۴۰ سیستم آفلاین با مشارکت امور زندان های استان می باشد  موارد زیر است:
زندان قائمشهر،زندان آمل،زندان بابل، زندان مرکزی ساری – بخش تیرکمان
زندان سیاره بهشهر،اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی ویژه مواد مخدر استان

وی افزود: برنامه‌ریزی دقیق و همکاری نزدیک اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با سازمان زندان‌ها سبب شد تا اجرای آزمون‌ها با حفظ استانداردهای ملی، در محیط‌های کنترل‌شده و مطابق ضوابط اجرایی کشور انجام شود.

دارائی با اشاره به مأموریت اجتماعی این اداره کل تأکید کرد:توانمندسازی مهارتی مددجویان نه‌تنها به ارتقای سطح مهارت و اشتغال‌پذیری آنان کمک می‌کند، بلکه به‌عنوان یک راهبرد مؤثر در پیشگیری از بازگشت‌پذیری به چرخه آسیب‌های اجتماعی عمل می‌کند. گواهینامه‌های مهارتی صادره برای مددجویان، ابزار مهمی برای ورود مجدد آنان به بازار کار پس از آزادی محسوب می‌شود.

به باور کارشناسان حوزه مهارت‌آموزی، اجرای طرح‌های آفلاین و حضور مربیان متخصص در زندان‌های استان باعث شده است تا مددجویان در رشته‌های مختلف فنی، خدماتی و مهارت‌های نوین آموزش ببینند و با کسب گواهینامه رسمی، به اهداف بازپروری نزدیک‌تر شوند.

این آمار بیانگر آن است که اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با همکاری دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها، گامی عملی و مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه مهارت‌های بازارمحور در بین جامعه هدف برداشته است. استمرار این روند می‌تواند الگوی موفقی در کشور برای تلفیق «مهارت‌آموزی» با «اصلاح و بازاجتماعی‌سازی» مددجویان باشد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر