امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۱/۲۶ - ۰۹:۳۲ شناسه خبر : ۳۷۷
عضو کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد؛
ارائه خدمات درمانی با پرداخت حق بیمه مردم همخوانی ندارد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر ایجاد تناسب میان سهم حق بیمه و خدمات درمانی، گفت: در حال حاضر به دلیل حقوق ناچیز بیمه شدگان اجرای این موضوع به نفع مردم نیست.

وارش نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر ایجاد تناسب میان سهم حق بیمه و خدمات درمانی، گفت:در حال حاضر به دلیل حقوق ناچیز بیمه شدگان اجرای این موضوع به نفع مردم نیست.

 یعقوب شیویاری، در خصوص اظهارات وزیر بهداشت مبنی براینکه سهم حق بیمه با خدمات سازمان های بیمه گر تناسبی ندارد، تاکید کرد:در اینکه میان نوع و میزان خدمات با سهم حق بیمه باید تناسب وجود داشته باشد، هیچ شکی وجود ندارد، بنابراین باید به تناسب خدمات ارائه شده به بیماران از بیمه شده یعنی کارمند دولت و یا بخش خصوصی حق بیمه دریافت شود.

وی افزود: البته برای دریافت حق بیمه متناسب با میزان خدمات باید به حقوق و دستمزد کارمند و کارگر نیز توجه کرد، به عنوان مثال از فردی که تنها یک میلیون تومان ماهانه درآمد دارد چطور می توان حق بیمه بیشتری را دریافت کرد، ضمن اینکه ممکن است یک فردی به خدمات ویژه درمانی نیاز داشته باشد که به ناچار باید هزینه بسیاری را پرداخت کند، بنابراین باید به این موضوع نیز توجه کرد.

شیویاری با اشاره به استانداردهای جهانی در خصوص دریافت سهم حق بیمه با میزان خدمات دریافت شده، تصریح کرد: در حال حاضر بیمه تامین اجتماعی ۱۰ درصد از بیمه شده سهم حق بیمه دریافت می کند و سازمان های بیمه گر دیگر نیز طبق قوانین خود میزانی را به عنوان حق بیمه از فرد دریافت می کنند. از این رو در اصل این موضوع و ایجاد تناسب میان حق بیمه و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به بیماران شکی وجود ندارد، اما در حال حاضر به دلیل پایین بودن معیار حقوقی بیمه شدگان دولتی و بازنشستگان توجه به این مسئله به نفع مردم نیست.

وی با بیان اینکه فرد در صورت حق بیمه بیشتر مجاز به دریافت خدمات ویژه بهداشتی ودرمانی بیشتر است، گفت: اگر بتوان درصورت وجود درآمد و منابع مالی کافی دربیمه شدگان حق بیمه بیشتری را متناسب با میزان خدمات از بیمار دریافت کرد، کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی افزایش پیدا می کند؛ هرچند که درحال حاضر دولت درپرداخت سهم خود به بیمه ها ناتوان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه حق بیمه و مالیات سلامت باید به درستی صورت گیرد، افزود: مالیات سلامت مختص پزشکان بوده و هر صنفی متناسب با میزان درآمد باید مالیات پرداخت کند، اما در طی سالیان گذشته به این موضوع کمتر توجه شده است.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر