امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۴/۲ - ۱۵:۴۹ شناسه خبر : ۷۲۱۱
مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا مطرح کرد
حفاظت از انقلاب؛ مهمترین رسالت بسیج دانشجویی وارش نیوز/ مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین رسالت بسیج دانشجویی حفاظت از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها است، گفت: همه نقش آفرینی و رسالت بسیج دانشجویی محدود به حفظ انقلاب در فضای دانشگاهی نیست؛ بسیج دانشجویی در تحول تاریخی اسلامی رسالت‌های مهمی را تقبل کرده است.

به گزارش وارش نیوز/ امیر سادات کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار وارش نیوز  اظهار کرد: بنا به توصیات مقام معظم رهبری این تکالیف و وظایف به نوعی قسمت قابل توجهی از رسالت‌های جریان انقلابی و جریان پیش برنده انقلاب در داخل کشور، منطقه و دنیا را به این قشر موثر واگذار کرده است.

وی با اشاره به وظایف بسیج دانشجویی تصریح کرد: حفاظت و حراست از انقلاب محدود به یک یا دو عرصه نیست؛ گاهی انقلاب نیازمند نقش آفرینی در حوزه محرومیت‌زدایی در کشور، گاهی هم نیازمند پیشروی در حوزه علمی و گاهی نیز انقلاب نیازمند مطالبه‌گری ویژه قشر نخبه است که بتواند بدنه تصمیم‌ساز کشور بر ذیل انقلاب را به حرکت در بیاورد.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی رسالت ویژه‌ای به عهده دارد که شاید این رسالت را با این کیفیت و تنوع کمتر بتوان در سایر اقشار در کشور مشاهده کرد.

سادات کرمی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در حوزه سازندگی، امورات جهادی و محرومیت‌زدایی دو هدف را دنبال می‌کند، افزود: هدف اول تربیت نیروی تراز جمهوری اسلامی و دومین هدف محرومیت‌زدایی است.

وی ادامه داد: محرومیت شامل چند عرصه بوده و نمی توان آن را در یک یا دو عرصه تعریف کرد؛ گاهی محرومیت‌ها عرصه آموزشی دارند به طور مثال برخی مناطق هنوز معلم کافی برای آموزش ندارد یا  زیر ساخت‌ها برای آموزش کافی نیست.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا مازندران گفت: درمان نیز از دیگر عرصه‌هاست که توسعه شبکه بهداشتی نیاز به تقویت وحمایت دارد که بسیج دانشجویی کمک به‌سزایی در این  زمینه داشته و در نهایت از دیگر عرصه‌ها زمینه عمرانی و فرهنگی است.

سادات کرمی تصریح کرد: امکانات اشتغال‌زایی در استان ما زیاد است و هیچ توجیهی نیز در مقابل نبود کار پذیرا نیست اما زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر برای بهره‌برداری از این منابع به عهده جهادهای انقلابی و مسئولین است.

وی اظهار کرد: ظرفیت بسیج دانشجویی از دو جهت متمایز از سایر اقشار است که یک نسل یا یک قشر کاملا جوان و پرنشاط در این فضا قابل مشاهده بوده و آن روحیه تحول خواهی و کمک به همنوعی که وجود دارد نقش آفرینی را متمایز کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا مازندران در خصوص فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان گفت: دومین وجه تمایز، تخصصی بودن این قشر جوان است؛ بسیج دانشجویی استان مازندران با حدود 70 گروه جهادی فعال است که در حال حاضر در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنند.

سادات کرمی خاطرنشان کرد: تلاش ما اعزام گروه‌های جهادی به نقاط محروم مازندران است تا با جهادگری از محرومیت در سطح استان کاسته شود.

وی بیان کرد: جدا از گروه‌های دورن استانی، گروه‌های برون استانی نیز داریم که به صورت ویژه‌ به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند و نیازمندی‌هایی همچون اشتغال را برطرف می‌سازند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا مازندران یادآور شد: سال گذشته تاکنون در چند عرصه اصلی که بلای طبیعی را داشتیم و متاسفانه قربانی در این عرصه داده و ناکامی‌هایی را نیز مشاهده کردیم، بسیج دانشجویی نقش متفاوتی را ایفا کرد و در حال حاضر طی ۳ ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا نیز به جراعت می‌توان گفت اقدامات مثال زدنی از سوی گروه‌های جهادی دانشجویی استان مازندران صورت گرفته است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر