امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۴/۲۸ - ۱۳:۰۱ شناسه خبر : ۷۸۱۰

ناامیدی جوانان امروز، معضل بزرگ فردای ایران ماست وارش نیوز/ امروزه داشتن زندگی معمولی را حتی در خواب و رویا هم نمی‌شود دید چه برسد به واقعیت...

 وارش نیوز/ سمانه صادقی؛ اقتصاد، بیکاری، مسکن، ازدواج و حتی فرزند آوری مسائلی است که امروزه جوانان به آن بیش از پیش می‌اندیشند و این اندیشه‌ها بر سلامت جسم و روحشان تاثیر بسزایی دارد چراکه اندیشیدن به این مسائل فشارهای عصبی را تشدید کرده و گاهی این فشارها در برخی افراد به اعتیاد منجر می‌شود.

اعتیاد نیز آینده جوان و بنیان خانواده‌اش را تضعیف یا حتی از هم می‌گسلاند، فشارهای عصبی، اعتیاد و در نهایت آن طلاق، همان معظل اصلی جامعه که سالهاست گریبان گیر جوامع شده و عواقب نابسامانی را به بار آورده است.

اما کهنسالان یا میانسالان امروز ما، همان جوانان دیروزند که با تلاش و کوشش و آرزوهای بسیار، امروز یا به نتیجه رسیده‌اند و یا نرسیده‌اند، در حال حاضر با اوضاع نابسمان اقتصادی که با ما عجین شده، حتی برای فردا نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد، چه برسد آینده فرزندان که نیازمند عزم جدی‌تری است.

امید بخشیدین به جوانان با خانه‌های 25 متری جز ناامیدی چیزی در بر ندارد؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: مشکلات نباید جوان را ناامید کند چراکه ناامیدی سم است.

از سویی باید نگران تحریم‌ها بود و از سوی دیگر نگران افزایش نامحسوس قیمت‌ها که مجال اندیشیدن به خویشتن را از جوانان گرفته است.

سال گذشته بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله عالی) سال رونق تولید نام‌گذاری شد اما سنگ اندازی‌های فراوانی برای تولید، پیش روی تولید کنندگان بود و امسال نیز سال جهش تولید نام گذاری شد در واقع بی ثباتی قیمت‌ها حتی تولید را هم دچار مشکل کرد چه رسد به جهش آن.

بنابر نظر کارشناسان؛ ایران رو به سالخوردگی می‌رود و این یعنی فاجعه‌ای دیگر!

درست زمانی که باید به فکر ازدواج جوانان و فرزند آوری بیشتر بود و برای تشکیل خانواده راه را برای آن‌ها هموار کرد، جوانان به سوی بن بست‌های دست ساخته هدایت شده و همه افکار و رشته‌های تفکر جوانان به سوی تباهی کشانده شد.

مسکن، افزایش بی رویه قیمت لوازم خانگی، سکه، طلا  و اما در نهایت درصد بالای نرخ بیکاری و پایان آن نیز تعیین خط فقر از سوی مسئولین ذیربط تا ناحقی حقوق و مزایای کار از جمله مصادیق است.

#مسئولین امر#دولت تدبیر#مجلس شورای اسلامی، مَنِ جوان چگونه با شرایط کنونی که شما برایمان تدارک دیده‌اید به فردایم بیاندیشم ....

بدانید، ناامیدی جوانان امروز، معضلی بزرگ برای فردای ایران ماست.

سمانه صادقی خبرنگار و  فعال رسانه ای مازندران

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر