امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۵/۱۴ - ۱۰:۰۱ شناسه خبر : ۸۱۹۸

مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا (صوت، عکس، تصویر، موزیک و ... ) در واتساپ ویندوز یا آندروید وارش نیوز/ برخی از کاربران برای ارسال و دریافت فایل های مدیا از طریق برنامه واتساپ بالاخص از طریق کامپیوتر با مشکل رو به رو می‌شوند و قادر به انجام این عمل نیستند. متاسفانه مشکل عدم موفقیت در ارسال و دریافت فایل مدیا در واتساپ اندروید/ویندوز یک مشکل شایع است و می‌تواند با مسائل متعددی ارتباط داشته باشد.


کیفیت شبکه اینترنتی
اگر شبکه اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید کیفیت و ثبات نداشته باشد و سرعت مناسبی را ارائه نکند، ممکن است با مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در واتساپ مواجه شوید. برای بررسی این موضوع از طریق مرورگر گوشی خود یک سایت را اجرا کنید. سرعت اجرای آن سایت می‌تواند نشان دهد که آیا شبکه اینترنتی که به آن متصل هستید با کیفیت است یا خیر! در صورت نیاز از یک شبکه اینترنت دیگر استفاده کنید.
ضمنا باید مطمئین باشید که تنظیمات نقطه دستیابی شبکه همراه (Apn) در گوشی تلفن همراه به درستی تنظیم شده باشد.
صحیح بودن تنظیمات تاریخ و زمان تلفن همراه
اگر  تنظیمات مربوط به تاریخ و زمان تلفن همراه یا کامپیوتر شما به درستی انجام نشده باشد، ممکن است با مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در واتساپ مواجه شوید.
توصیه می‌کنیم که حتما در این بخش تیک گزینه Automatic Time Zone را بزنید تا دستگاه تلفن همراه یا کامپیوتر شما به صورت اتوماتیک با توجه به اطلاعاتی که از شبکه ارتباطی دریافت می‌کند نسبت به تعیین دقیق زمان و تاریخ دستگاه وارد عمل شود.

وجود فضای خالی کافی در حافظه تلفن همراه
اگر حافظه تلفن همراه دستگاه شما فضای خالی کافی به منظور ذخیره‌سازی اطلاعات نداشته باشد، امکان دانلود فایل های مدیا در واتساپ هم مقدور نخواهد بود بهتر است مقدار فضای آزاد حافظه تلفن همراه خود را چک نمائید. البته در ویندوز این مشکل وجود ندارد.
 

عدم وجود حافظه SD در حالت Read Only را بررسی کنید
اگر حافظه SD که در گوشی اندرویدیتان نصب کرده‌اید در حالت “فقط خواندنی” یا همان “Read Only” قرار داشته باشد، امکان ذخیره فایل در آن وجود نخواهد داشت، چرا که برای انجام این کار نیاز به نوشتن داده بر روی حافظه خواهیم داشت که با فعال کردن حالت Read Only ناممکن می‌شود. به منظور بررسی این موضوع کافیست که تلاش کنید تا یک فایل دیگر را از طریق هر اپلیکیشن دیگری در حافظه SD دستگاه ذخیره کنید. اگر سایر اپلیکیشن‌ها قادر به ذخیره فایل مدیا در حافظه SD بودند، مشخص می‌شود که حافظه SD در حالت Read Only قرار ندارد. بنابراین یا حافظه SD شما پر شده یا برنامه واتساپ مشکل اختصاصی دارد! پس وارد مرحله بعدی شوید.


اطلاعات یا دیتا برنامه واتساپ را از حافظه تلفن همراه حذف کنید
بهتر است نسبت به حذف اطلاعات یا دیتای برنامه واتساپ از حافظه تلفن همراه (داخلی یا جانبی) وارد عمل شوید. دقت داشته باشید که انجام این عمل منجر به حذف بکاپ‌ گفتگوهای واتساپ و فایل‌های دانلودی آن می‌شود، اما به احتمال بسیار زیاد مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در این اپلیکیشن پیام رسان را برطرف خواهد کرد. البته شما می‌توانید پیش از اقدام به حذف دیتا برنامه واتساپ از آن در کامپیوتر خود بکاپ تهیه کنید. برای انجام این کار کافیست که گوشی اندرویدیتان را به کامپیوتر متصل کنید و پوشه WhatsApp را در کامپیوتر کپی نمایید. سپس پوشه WhatsApp را از حافظه گوشی حذف کنید. گوشی خود را ریستارت کنید.


حافظه تلفن همراه خود را فرمت کنید
در نظر داشته باشید که انجام این عمل هم منجر به از بین رفتن تمام اطلاعات ذخیره شده در حافظه تلفن همراه می‌شود. بنابراین در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات مد نظرتان را از حافظه تلفن همراه در حافظه کامپیوتر کپی کنید و پس از فرمت حافظه تلفن همراه بار دیگر آن‌ها را بازگردانید.


استفاده از برنامه  واتساپ  پرتابل برای ویندوز
اگر با روش های بالا مشکلتان حل نشد بهتر است از برنامه واتساپ  پرتابل در ویندوز کامپیوتر استفاده کنید.


استفاده از برنامه  های شبیه ساز آندروید و آی او اس (ios)
اگر مشکل شما با هیچ کدام از روش های بالا حل نشد میتوانید از برنامه های شبیه ساز در ویندوز استفاده کنید که بهترین روش برای استفاده از برنامه های تلفن همراه می باشد.

 

مهدی یزدانی پرائی- دکترای کامپیوتر گرایش نرم افزار

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر