امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۰:۱۵ شناسه خبر : ۹۰۸۲

لزوم مشارکت مردم در ساخت شهرآباد وارش نیوز/ تحول و تکامل در یک گروه، یک جریان بطنی است و فرایند آبادانی و عمران اجتماعی در جامعه بزرگ‌تر از یک گروه، از این بطنی‌تر است

برای ساخت یک شهرآباد باید دو مرحله را طی کنیم:

مرحله اول، تحول در اعضای متشکله هر گروه اجتماعی از طریق رشد دانش و اطلاعات عمومی، موجب استقرار روابط دوستی، همیاری و افزایش توانائی‌های آنان در اداره امور اعضای گروه خود می‌گردد.

مرحله دوم به علت بروز و رشد این خصایص در هریک از گروه‌های اجتماعی و تأثیری که این تحولات در محیط به وجود می‌آورند، موجبات تحول در کل جامعه نیز می‌شود.

موضوع اساسی رشد استانداردهای زندگی شهروندان، به‌خودی‌خود یک خصیصه آموزشی است، زیرا روشنگران شهری پیش از ارائه هرگونه راه‌حل، باید شهروندان را تشویق کنند تا موضوعات و مسائل مربوط را تحلیل و بابیان و استدلال خود تشریح نمایند؛ این نیز خود یک کارآموزشی است.

فعالیت‌های اجتماعی الزاماً باید بر یک مبنای تعاونی استوار باشد. عصاره این الزام مبتنی بر حرکت فرد برای جمع و حمایت جمع از فرد است.

آبادانی و عمران اجتماعی تابعی از موجودیت همیاری‌های جمعی، آزادی و مردم‌سالاری سالم در یک جامعه پیشرو است.

تحول و تکامل در یک گروه، یک جریان بطنی است و فرایند آبادانی و عمران اجتماعی در جامعه بزرگ‌تر از یک گروه، از این بطنی‌تر است

سرهنگ پرویز شعبانی

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر