کدخبر : 13965
تاریخ مخابره :    ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۱۴:۲۶

درگیری مسلحانه قاچاقچیان چوب با ماموران یگان حفاظت جنگل بهشهر
وارش نیوز- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری گفت : قاچاقچیان چوب شب گذشته با تفنگ ساچمه ای به سمت ماموران شلیک کردند که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

 

سرهنگ مجید ذکریایی روز یکشنبه د در تشریح این حادثه توضیح داد : ساعت حدود ۲۳ دیشب ،نیروهای گشت یگان حفاظت بهشهر در منطقه کشیر خیل توسط افرادناشناس مورد حمله قرار گرفتند که در این حادثه کسی آسیب ندید.

وی با بیان این که گلوله ها به درب و شیشه عقب خودرو اصابت کرد و ماموران سالم ماندند، ادامه داد: با توجه به تاریکی شب و شلیک گلوله عاملان تیر اندازی فرار کردند ، اما موضوع در کلانتری منطقه صورت جلسه شد و گمانه زنی ها و پیگیری برای شناسایی عاملان تیر اندازی در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با اظهار این که این دومین بار درگیری مسلحانه قاچاقچیان چوب با ماموران در این منطقه است، ادامه داد: مرداد ماه امسال نیز ماموران ایست و بازرسی در منطقه جنگلی " کشیر " بهشهر مورد حمله قرار گرفته بودند.

 

وی ادامه داد: از آن جایی که بیشتر این افراد متخلف در منطقه قابل شناسایی هستند ،امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی هر چه سریعتر عاملان تیر اندازی دستگیر شده و به مجازاتشان برسند.

سرهنگ ذکریایی تصریح کرد: موضوع از طریق دادستان شهرستان بهشهر به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: بازدارنده نبودن مجازات سبب تجری متجاوزان و قاچاقچیان چوب های جنگلی در مازندران شده است ، مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مازندران باید با همکاری دیگر نمایندگان استان های شمالی قانون حفاظت و مقابله با قاچاق چوب را با جدیت پیگری و بازنگری کند.

ذکریایی ادامه داد: باید مجازات پشیمان کننده ای علیه قاچاقچیان چوب جنگل تصویب و عملیاتی شود از سوی دیگر باید قدرت و اختیار ماموران یگان حفاظت از جنگل نیز بیشتر شود.

این مسوول حفاظت از جنگل های مازندران گفت: دستگاه قضایی نیز باید به تمام معنا از ماموران حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت از جنگل را طبق قانون حمایت و پشتیبانی کند.

وی گفت: امنیت جانی ماموران جنگل باید تامین شود تا حفاظت از جنگل نیز به درستی عملیاتی شود.

استان مازندران حدود دو میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.
برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.