امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۶
آب بطری شده مفید یا مضر؟/از بطری‌های پلاستیکی فقط یک بار استفاده کنید!
کارشناس تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، نگرانی‌ها در مورد ایمنی آب بطری‌شده افزایش یافته است، گفت: میکروپلاستیک‌های آب بطری‌شده به دلیل خطرات بالقوه‌ای برای سلامتی افراد به یک نگرانی مهم تبدیل شده‌ و باید کمتر مصرف شود.
۱۴۰۳/۵/۵ - ۱۶:۲۴
نتایج یک پژوهش در دانشگاه شهید بهشتی نشان داد:
تاثیرات منفی بلندمدت استفاده زیاد از صفحه‌ نمایش در نوجوانی
مردانی که در دوره نوجوانی روزانه بیش از ۲ ساعت از وقت خود را صرف تماشای صفحه‌نمایش کرده بودند، در مقایسه با کسانی که کمتر از این مدت زمان از صفحه‌نمایش استفاده می‌کردند نارضایتی بیشتری از عملکرد اجتماعی خود در دوران جوانی داشتند.
۱۴۰۳/۵/۳ - ۱۱:۵۵
بررسی بیماری‌های مرتبط با بهداشت؛
وبا ؛ بیماری روزهای گرم سال/ ۱۸ توصیه بهداشتی که باید جدی بگیریم
وبا یکی از بیماری‌های شایع جهان است که از طریق باکتری به نام ویبریوکلرا و بیشتر در روزهای گرم سال به خصوص فصل تابستان در انسان بروز می‌کند.
۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۰۴
معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد:
ابلاغ سند ملی مبارزه با پشه آئدس برای پیشگیری از گسترش تب دانگ
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ سند ملی مبارزه با پشه آئدس برای پیشگیری از گسترش بیماری تب دانگ به دستگاه‌ها خبر داد.
۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۲:۰۳
هشدار به ورزشکاران درباره تبعات مصرف مکمل‌های استروئید آنابولیک بر باروری
اگرچه ورزش نقشی اساسی در سلامت عمومی و سلامت باروری مردان دارد، اما مصرف مکمل‌های بدنسازی حاوی استروئیدهای آنابولیک می‌تواند باعث آسیب دائمی به عملکرد جنسی و قدرت باروری مردان شود.
۱۴۰۳/۳/۱۹ - ۱۵:۴۴
عضو انجمن آسم و آلرژی ایران تاکید کرد
تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم/ آموزش؛ گامی موثر در کنترل آسم
عضو انجمن آسم و آلرژی ایران با بیان اینکه درمان آسم فقط مصرف دارو نیست؛ گفت: بیماران با بهره‌ گرفتن از آموزش باید بدانند که درمان در وهله نخست، اجتناب از عوامل محرک‌زا و گام دوم نیز استفاده از داروها است.
۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۲:۰۰
هوش مصنوعی سطح زیر کشت ۷ محصول را تخمین می‌زند
رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات از تخمین سطح زیر کشت ۷ محصول گندم، جو، کلزا، سیب‌زمینی، چغندر قند، گوجه‌فرنگی و یونجه با فناوریهای فضایی و سنجش از دور خبر داد.
۱۴۰۳/۲/۱۹ - ۱۲:۳۰
۷۳ میلیارد تومان برای ایمنی محورکندوان هزینه شد
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، درحاشیه تور خبری و بازدید میدانی اصحاب رسانه از محور کندوان استان مازندران گفت: امسال ۷۳ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی این محور در قالب رهاسازی سنگ‌های معلق، لق‌گیری انفجاری، اجرای تور سنگی، نصب گالری پیش ساخته و ... هزینه شده است.
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ - ۱۴:۴۷
عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره
وزیر صمت از عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره خبر داد و در پاسخ به سوالی درباره تولید پژو پارس در سال آینده، گفت: ممکن است
۱۴۰۲/۱۲/۱۷ - ۱۲:۳۰
دستور وزیر اقتصاد برای تداوم رویه تعیین ماهیت کالا در گمرک تا خرداد ۱۴۰۳
وزیر اقتصاد در مکاتبه ای با رئیس سازمان استاندارد خواستار اقدام فوری این سازمان برای تداوم رویه تعیین ماهیت کالا در گمرک تا پایان خرداد سال بعد شد
۱۴۰۲/۱۲/۱۷ - ۱۲:۲۱