امروز : سه شنبه ۱ آیان ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۲
توصیه های طب ایرانی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا
سرپرست معاونت توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصول سرد سال، توصیه‌ هایی در پیشگیری و درمان این بیماری‌ ها، مطرح کرد.
۱۴۰۳/۷/۱۱ - ۱۶:۳۹
سقوط سنگ بر روی خودرو در جاده چالوس خسارت جانی نداشت
رئیس راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان چالوس گفت: صبح امروز سقوط سنگ در محدوده پیچ‌آینه جاده قدیم چالوس به مرزن‌آباد به یک دستگاه خودرو خسارت جدی زد که در این حادثه به خسارت جانی نداشت.
۱۴۰۳/۷/۷ - ۱۲:۰۹
آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از خسارت سیلاب در مازندران
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از آماده‌باش تمام دستگاه‌ها به جهت آبگرفتگی و سیل احتمالی در امروز خبر داد.
۱۴۰۳/۷/۷ - ۱۲:۰۵
عضو هیات علمی دانشگاه مازندران:
دانشگاه‌ها نقش مهمی در صیانت از ذخایر دریایی و توسعه آبزی‌پروری دارند
عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به نقش دانشگاه در صیانت از ذخایر دریایی اشاره و گفت: دانشگاه‌ها بی‌شک نقش مهمی در صیانت از ذخایر و ظرفیت‌های آبزیان، رونق و توسعه شیلات و آبزی‌پروری دارند. دانشگاه مازندران به‌دلیل موقعیت ویژه در شمال کشور، مجاورت با دریای کاسپین و داشتن اساتید مجرب، نقش ویژه‌ای در زمینه آموزش، ارتقای آگاهی، توسعه دانش، پژوهش و فناوری ایفا می‌کند.
۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۲:۰۹
تأمین آب شرب پست استراتژیک ۴۰۰/۲۳۰/۶۳ کیلوولت حسنکیف پس از ۴۱ سال با تغذیه از شبکه آب شرب شهری
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان از تأمین آب شرب پست استراتژیک ۴۰۰/۲۳۰/۶۳ کیلوولت حسنکیف پس از ۴۱ سال با تغذیه از شبکه آب شرب شهری خبر داد.
۱۴۰۳/۷/۳ - ۱۷:۱۳
معاون امور توانبخشی بهزیستی:
۶۲ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات بهزیستی مازندران هستند
معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران گفت: ۲۶ درصد از معلولین استان را افراد دارای اختلال شنوایی تشکیل می دهند و نرخ شیوع معلولیت شنوایی در مازندران ۲۸ نفر در هر ۱۰ هزار نفر است.
۱۴۰۳/۷/۳ - ۱۷:۰۷
آنتی بیوتیک‌ها کمکی به تسکین درد دندان نمی‌کنند
عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخی بیماران برای تسکین درد دندان به اشتباه از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند، گفت: در هنگام درد دندان صرفا مصرف داروهای ضد التهاب مثل ایبوبروفن یا ژلوفن توصیه می‌شود و در قدم بعدی هم لازم است که به پزشک مراجعه شود.
۱۴۰۳/۷/۳ - ۱۱:۲۵
هر آنچه باید درباره مصرف ویتامین D بدانید
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند بیشتر در معرض کمبود ویتامین D قرار دارند. همچنین، کم تحرکی می‌تواند مانع جذب ویتامین D در بدن شود.
۱۴۰۳/۶/۲۵ - ۱۸:۲۱
باید و نبایدهای نوروبیون
یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: در این خصوص که آمپول نوروبیون را یک تقویتی حساب کنیم باید کمی محتاطانه برخورد نمود و این دارو را با دقت بیشتری تجویز کرد.
۱۴۰۳/۶/۱۳ - ۲۱:۴۸
سگ‌ها و گربه‌های بلاصاحب چه بلایی بر سر حیات وحش شهری می‌آورند؟
رییس گروه جانوری دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی می‌گوید صاحبان خانه می‌توانند با حفاظت مستقیم از زیستگاه‌ها در مناطق شهری تاثیر مثبتی روی جلوگیری از تغییرات اقلیمی دارند.
۱۴۰۳/۶/۷ - ۱۲:۰۱