امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۵
عدم حضور مدیران مهر تایید زد/ پسرخوانده‌ای به نام سرخ‌رود
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد در مصلی سرخ‌رود با حضور حداقل مدیران و خالی از روسای ادارات شهرستان برگزار شده است.
۱۴۰۳/۵/۵ - ۱۴:۳۵
میگرنی‌ها چه موادغذایی را باید حذف کنند؟
عوامل مختلفی از جمله برخی مواد غذایی، داروها، نوسانات قند خون، تغییر در عادات خواب، عوامل روانی و استرس می‌تواند سردرهای میگرنی را تحریک کند.
۱۴۰۳/۴/۱۶ - ۱۳:۰۷
انواع سرطان روده بزرگ/ کدام پولیپ‌ها خطرناک هستند؟
سرطان روده بزرگ که گاهی سرطان کولون نیز نامیده می‌شود، زمانی شروع می‌شود که سلول‌هایی که کولون (کولون یا پس‌روده بخشی از روده بزرگ است) یا راست روده را پوشانده‌اند، خارج از کنترل رشد می‌کنند.
۱۴۰۳/۳/۲۷ - ۱۰:۵۱
با کودکان دچار اتیسم چگونه رفتار کنیم؟
اتیسم یا درخودماندگی، اختلال عصبی-رشدی است که خود را در سال‌های ابتدایی زندگی کودک (۳ سال ابتدایی) نشان می‌دهد که مانند هر بیماری و اختلال دیگری دارای یک سری علائم و نشانه‌هاست؛ با شناسایی این علائم و مقدار سختی آن اما، می‌توان میزان اختلال، سطح اختلال و همچنین راه‌های درمان را تشخیص داد.
۱۴۰۳/۳/۲۴ - ۱۰:۱۱
چگونه قبض برق مصرفی را ساده محاسبه کنیم؟
بسیاری از مردم چگونگی محاسبه قبض برق همواره برایشان مورد سوال بوده و مبلغی که به عنوان بهای برق مصرفی ملزم به پرداخت آن هستند، چطور و با چه فرمولی محاسبه می شود. در این نوشتار نحوه محاسبه قیمت برق به زبان خیلی ساده آمده است، به طوری که هر یک از ما می توانیم با الگو گرفتن از این محاسبه ساده، حدود تقریبی قبض برق مصرفی ماهانه خود را به راحتی حساب کنیم.
۱۴۰۳/۳/۲۳ - ۱۰:۰۶
مغز را غمگین نکنید
رژیم غذایی بی‌کیفیت ممکن است منجر به تغییرات مغزی شود که با افسردگی و اضطراب مرتبط است؛ این اولین مطالعه در نوع خود در مورد شیمی و ساختار مغز و کیفیت رژیم غذایی در ۳۰ داوطلب است.
۱۴۰۳/۳/۲۰ - ۲۰:۴۳
/اختصاصی/
ولایت سیاسی فقیه در اندیشه امام خمینی (ره) و جایگاه مردم در آن
امام خمینی (ره) هم در عرصه نظر و هم در مقام عمل، پایه و اساس نظام سیاسی خود را بر «ولایت مطلقه فقیه» استوار کرده و الگوی حکومت اسلامی را با ولایت سیاسی فقیه جامع الشرائط ترسیم کرد که نقش مردم در نظام اسلامی نیز در اندیشه ایشان در همین چارچوب معنا می یابد.
۱۴۰۳/۳/۱۳ - ۲۰:۵۶
چگونه قلب سالم داشته باشیم؟
بیماری‌های قلبی_عروقی، اولین عامل مرگ در جهان به حساب می‌آید و تغذیه در کاهش ابتلا به این بیماری‌ها نقش بسزایی دارد.
۱۴۰۳/۳/۳ - ۱۱:۴۹
نگاهی به یافته‌های یک پژوهش؛
داروی قاتل؛ «متادون» و سالی حدود سه هزار قربانی
بیشترین آمار مرگ‌ومیر ناشی از سوءمصرف متادون در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ به ازای هر یک میلیون تن به ترتیب مربوط به سه استان کرمانشاه (به میزان ۱۷۸.۲)، لرستان (۱۳۹) و کهگیلویه و بویراحمد (۱۱۹.۴) نفر بوده است.
۱۴۰۳/۲/۳۰ - ۲۰:۴۲
از تلفیق یوگا و آهنگ مازنی در اردوی آزادکاران تا خلسه کاوه با مدیتیشن
در فاصله کمتر از ۲ ماه مانده به المپیک ۲۰۲۴ پاریس محسن کاوه به همراه گلادیاتورهای المپیکی‌اش در گفت‌وگویی خواندنی با ایرنا از لذت یوگا و مدیتیشن صحبت کرد و کری ریزی هم برای بروکس خواند. فراری بودن عموزاد از تمرینات یوگا، خونسردی آذرپیرا از حضور تانک روس در پاریس، کوچ یونس با زبان لری، انتظار ادامه‌دار کامران قاسمپور و امیدواری سرلک به کسب سهمیه از بخش‌های جذاب این مصاحبه است.
۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۲:۲۱