امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۸
درباره ویروس «نیپا» چه می‌دانیم؟
رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ویروس «نیپا» (Nipah) که گفته می شود اخیرا مقامات بهداشتی هند را در حالت آماده باش قرار داده، توضیح داد.
۱۴۰۳/۵/۵ - ۱۵:۵۶
«پایتخت ۷» پس از ۵ سال پیش تولید سنگینی دارد
رییس مرکز سیمافیلم با اعلام اینکه «پایتخت ۷» در آینده بسیار نزدیکی کلید می خورد، درباره جزئیات تولید این سریال، نگارش فیلمنامه و روند پیش تولید آن که بعد از پنج سال از سر گرفته می شود، توضیحاتی را بیان کرد.
۱۴۰۳/۵/۵ - ۱۵:۳۹
جاری شدن سیل در بخش لاریجان آمل
جاری شدن سیل در چند روستای بخش کوهستانی لاریجان شهرستان آمل باعث خسارت به برخی زیرساخت‌ها در این بخش شد.
۱۴۰۳/۵/۵ - ۱۴:۴۲
دستیابی متخصصان به تکنولوژی آب شیرین‌کن‌های حرارتی و نمک زدا
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از دستیابی متخصصان یک شرکت دانش بنیان به تکنولوژی ساخت آب شیرین کن های حرارتی بر مبنای تبخیر و نمک زدایی (غشایی) خبر داد.
۱۴۰۳/۵/۳ - ۱۳:۴۲
نگهداشتن عطسه چه خطراتی ایجاد می‌کند؟
اگر بخواهید حادثه‌ای را مجسم کنید که بر اثر آن روده شخصی در شکمش پاره شود یا بترکد، به ذهن‌تان خطور نمی‌کند که پدیده معمولی و بی‌ضرری مانند عطسه‌ کردن هم بتواند این آسیب را به دنبال داشته باشد، اما این دقیقا همان چیزی است که اخیرا برای مردی در فلوریدا در آمریکا اتفاق افتاد.
۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۳:۳۶
سازمان غذا و دارو اعلام کرد
مهم‌ترین دلایل بروز مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی / اغلب گلودردها بی‌نیاز به آنتی‌بیوتیک
سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو با هشدار نسبت به مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها، مهمترین دلایل به وجود آمدن مقاومت آنتی بیوتیک‌ها را تشریح کرد.
۱۴۰۳/۴/۳۰ - ۱۳:۰۰
چالش‌های معلولان و چند نکته برای رعایت حقوق آنها
در برخی جوامع با افراد دارای معلولیت به نحوی برخورد می‌شود که آن‌ها را ناتوان جلوه داده و فعالیت‌های اجتماعی و حضور در اجتماع را از آن‌ها سلب می‌کنند و یا به نحوی با آن‌ها رفتار می‌شود که خودشان از حضور در جامعه احساس خوبی نداشته باشند و ترجیح دهند در خانه بمانند.
۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۱۳:۴۳
برای در امان ماندن از تب دنگی چه کنیم؟/این بیماری از انسان به انسان منتقل نمی‌شود
با افزایش موارد گزارش شده از تب دنگی، لازم است اصولی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به ویژه برای مسافران به مناطق آلوده و پرخطر این بیماری، رعایت شود.
۱۴۰۳/۴/۲۴ - ۱۳:۵۴
براساس برنامه هفتم توسعه؛
رتبه جهانی ایران در تولید علم باید به ۱۴ برسد/ سهم پژوهش از بودجه
در برنامه هفتم توسعه هدف‌های کمی از جمله رسیدن به رتبه ۱۴ جهانی انتشار مقالات تا اختصاص ۱۵ درصد از بودجه دانشگاه‌ها به امور پژوهشی مورد تاکید قرار گرفته است.
۱۴۰۳/۴/۱۹ - ۱۴:۵۳
چند نکته مهم برای جلوگیری از هک تلفن همراه
با توجه به اهمیت روزافزون حفاظت از اطلاعات شخصی در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی، امنیت اطلاعات آن‌ها به یکی از بزرگترین دغدغه‌های بسیاری از کاربران در فضای مجازی تبدیل شده است.
۱۴۰۳/۴/۱۸ - ۱۳:۰۸