امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۴:۳۹ شناسه خبر : ۱۴۷۵۱

بذرپاش: مجموع واگذاری زمین و مسکن از عدد ۲.۴ میلیون گذر کرد وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به تعهدهای دولت در واگذاری زمین و ساخت خانه گفت: مجموع واگذاری زمین، تمکیل و ساخت مسکن در کشور از عدد دو میلیون و ۴۰۰ هزار فراتر رفت.

وارش نیوز: 

 وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به تعهدهای دولت در واگذاری زمین و ساخت خانه گفت: مجموع واگذاری زمین، تمکیل و ساخت مسکن در کشور از عدد دو میلیون و ۴۰۰ هزار فراتر رفت.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر پردیس استان تهران به خبرنگاران گفت: در حوزه نهضت ملی از عدد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار گذر کردیم و واحدهای نهضت ملی وارد مدار ساخت شدند و بخش زیادی از کاهش نرخ بیکاری در کشور ناشی از فعال شدن صنعت ساختمان سازی است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ما عمل به وعده‌ها و تعهدهای دولت‌های گذشته به مردم است که از جمله این تعهدها، واحدهای باقی مانده مسکن‌ مهر است.

وی افزود: با افتتاح امروز مسکن مهر پردیس ساخت و تمکیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر در کشور به پایان رسید.

بذرپاش ادامه داد: در 1402 به لحاظ رشد تولید مسکن سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و امسال بخش مسکن و ساختمان شاهد رشد ۳/۸ درصدی بود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در کل کشور تعهد ساخت ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر را داریم و با افتتاح حدود ۵ هزار واحد مسکن مهر در پردیس، تاکنون ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته و به متقاضیان تحویل داده شده است.


وارث تعهدهای دولت‌های پیشین

وی ادامه داد: نزدیک به ۲۴۰ هزار واحد مسکن‌های مهر از دولت‌های گذشته به این دولت به ارث رسید و با توجه به تاکید رئیس جمهور بر تکمیل و تمام کردن مسکن‌های مهر، تعهد دولت‌های گذشته را تعهد خود می‌دانیم و تحقق آنها را در اولویت کارهای خود قرار دادیم.

بذرپاش تصریح کرد: در شهر جدید پردیس چند ماه گذشته حدود ۱۰ هزار واحد افتتاح و به بهره برداری رسید که با احتساب افتتاح امروز در حدود ۱۳ هزار واحد دیگر برای تحویل به متقاضیان باقی مانده که سال آینده نیز شمار قابل توجهی تحویل خواهد شد.

وی اظهار کرد: در افتتاح امروز به دلیل ایراد داشتن محوطه سازی برخی از بلوک‌ها، تعداد واحدهای تحویلی کمتر شد که پس از اصلاح و اتمام، اوایل سال آینده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رویه مولدسازی منابع توضیح داد: در سراسر کشور به ویژه شهرهای جدید یکی از کارهای اصلی مولدسازی منابع مالی و تزریق منابع به پروژه‌ها و پیمانکاران است.

 

۱۹۰۰میلیارد تومان اعتبار پروزه های افتتاحی

بذرپاش گفت: اعتبار و هزینه پروژه‌های افتتاح شده امروز مسکن مهر پردیس، بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که از منابع داخلی و مولد سازی تامین شده است.

وی افزود: توسعه خدمات روبنایی مساکن مهر همزمان با ساختمان سازی در دست اقدام و اجرا است و امروز ۱۵ پروژه از قبیل درمانگاه، پاسگاه و کلانتری، ورزشی برای ارتقای سرانه‌ فضاهای فرهنگی، آموزشی، انتظامی و ورزشی انجام شده است و هفته گذشته نیز در شهر جدید ایوانکی مجموعه نیروی انتظامی و درمانگاه چند روز گذشته افتتاح شد و در تجهیز خدمات روبنایی بیشترین کمک انجام می‌شود تا بتوانیم در پایان دولت سرانه‌های استاندارد شهرهای جدید را ارتقا دهیم.

 

رشد مثبت ساختمان‌سازی 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد مثبت ساختمان‌سازی در کشور گفت: از عدد منفی ۱۳ و منفی ۱۵ در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در بخش تولید مسکن و ساختمان، اکنون شاهد رشد مثبت این بخش هستیم و در شش ماه گذشته به مثبت ۳ و ۸ رسیدیم که این یعنی چرخ ساخت مسکن به راه افتاده است.

بذرپاش افزود: در حوزه نهضت ملی از عدد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار گذر کردیم و واحدهای نهضت ملی وارد مدار ساخت شدند و بخش زیادی از کاهش نرخ بیکاری در کشور ناشی از فعال شدن صنعت ساختمان سازی است.

وی گفت: با برنامه ریزی که انجام شده سال آینده تحویل زمین و ساخت مسکن‌ را شتاب می دهیم تا موضوع مسکن مهر تا پایان دولت به سرانجام برسد.

شهرستان پردیس با جمعیت بیش از ۴۰۰ هزار نفر در بخش خاوری پایتخت قرار دارد.

کلید ‫واژه‌ها:

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر