امروز : پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۵/۲۵ - ۱۰:۳۴ شناسه خبر : ۸۳۶۷

نخاله‌های زغال سنگ معدن و اما آلایندگی زیست محیطی/ ساخت پروژه پل پارسی در سوادکوه تحت الشعاع قرار دارد؟ سوادکوه- وارش نیوز/ با همت سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و همراهی سایر دست اندرکاران،تلاش کارگران و مهندسین و پیگیری فرماندار سعید یزدانی، پروژه پل پارسی جهت تسهیل تردد اهالی پارسی سوادکوه به اتمام رسید اما چهره نازیبای تخلیه بخشی از نخاله های زغال که دقیق در مسیر آب رودخانه و چسبیده به پل قرار دارد سوالاتی را از مسئولین ادارات صمت و محیط زیست در اذهان بوجود آورد

به گزارش وارش نیوز/  دکتر نظری مدیرکل راه و شهرسازی که در ادامه بازدید از پروژه های عمرانی  و بررسی کمی و کیفی پروژه های در سوادکوه و سوادکوه شمالی وارد منطقه گردید به صورت میدانی در معیت فرماندار یزدانی در قطعه ساخت پل روستای پارسی حاضر شد و پروژه را مورد بررسی کیفی و کمی  قرار داد
 این پل که در سیل و رانش سال قبل دچار آسیب جدی شده بود با همت و تلاش همکاران راه و شهرسازی و پیگیری یزدانی فرماندار سوادکوه در هفته دولت سال جاری آماده بهره برداری  و زیر بار ترافیک قرار میگیرد

((اما موضوعی شاید در سیل بعدی مجددأ ایجاد مشکل کند تخلیه نخاله‌های معدن شخصی در رودخانه و حاشیه پایه های پل پارسی  میباشد که علاوه بر آن سبب الایندگی رودخانه وآلودگی محیط زیست میگردد، حتی در صورت تداوم به سهم خود می تواند حیات موجودات آبی و آبزیان را بخطر اندازد، سوال اینجاست آیا تاکنون محیط زیست اقدامی  عملی در این خصوص به عمل آورده است، آیا سایر مسولین اقدام قانونی را مدنظر دارند؟  گرچه  جواب ارتباطی به حوزه کاری اداره کل راه و شهرسازی ندارد و مربوط به حوزه ادارات صمت و محیط زیست است ، اما نخاله های زغال سنگ  که وارد آب رودخانه می شود می تواند علاوه بر آلایندگی محیط زیست، حیات آبزیان و موجودات زنده  رودخانه را به خطر اندازد، ورودی یکی از تونل های معدن شخصی و بارگیری زغال تنها در فاصله چند متری رودخانه است و در کمال ناباوری بخشی از نخاله های زغال دقیق در کنار رودخانه چسبیده به آب روان هست، بدیهی است هر ایرانی خواهان اشتغال و تولید هست اما بگونه ای اقدام شود که محیط را بخطر نیندازد، با مشاهده این منطقه از خود پرسیدم وقتی محیط زیست در عصرنانوتکنولوژی و در دنیای نوین فناوری، اجازه ساخت کک سازی با هزاران شغل را به شرکت البرز مرکزی نداد و بهانه اش محیط زیست بود، چگونه در مقابل این قطعه(حدفاصل شهرهای زیراب و پل سفید در دهستان ولوپی، جنب پل پارسی) تا کنون اقدام عملی صورت نگرفته ))
  نظری مدیرکل راه و شهرسازی  اعلام کرد طبق قانون اصلاح ایمنی راهها یک کیلومتر پایین‌دست و ۵۰۰ متر بالادست پل  هر گونه اقدام ممنوع است  لذا جهت حمایت از واحدهای تولیدی بایستی فضای دیگری در خارج از مسیر رودخانه در اختیار واحد تولیدی جهت دپو نخاله معدنی قرارگیرد

🔹تنظیم گزارش : عبدالله شهمیر شورمستی

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر