امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۳:۴۴ شناسه خبر : ۹۴۹۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران مطرح کرد
تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سال جاری در مازندران وارش نیوز/ ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه امسال سال سخت بودجه ای است، گفت: تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی تخصیص یافته است.

به گزارش وارش نیوز، مفید غلامی راد ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی و اجتماعی استان اظهار داشت: قبل از سال ۷۵ طبق شاخص‌ها ۴۰ درصد جمعیت استان جوان بودند ولی از آن سال به بعد جمعیت سالخوردگی گرایش پیدا کرده است.

وی با اظهار اینکه میزان رشد جمعیت در استان به نسبت سنوات قبل کاهش یافته است، میانگین سنتی جمعیت نیز به ۳۴ سال رسیده است.

وی یادآور شد: طبق سرشماری از ۵۸ شهر استان، میزان شهرنشینی به ۵۹ درصد رسید و میزان ولادت نیز در سال قبل به ۳۳ هزار نفر و فوت نیز به ۴.۵ درصد رسید.

غلامی راد با اظهار اینکه سهم مازندران در کشاورزی رتبه اول است، افزود: این استان در کشاورزی، جنگل داری رتبه اول، رتبه ششم در حوزه ساختمان است و راهبرد استان باید طبق مزیت‌ها مشخص و روشن شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه امسال سال سخت بودجه‌ای بود و در بخش اعتبارات هزینه‌های تحت فشار هستیم، گفت: تاکنون ۷۰۵ میلیارد تومان از اعتبارات استان ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات ابلاغ شده معادل ۸۷ درصد تخصیص و جذب شده است و ۳۴ میلیارد تومان نیز برای بازنشستگان هزینه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران درباره درآمد اختصاصی و فروش اموال گفت: امسال قرار بود کسری اعتبارات هزینه را از محل فروش اموال تأمین کنیم و تاکنون فقط ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در این بخش جذب و ابلاغ شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر