امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۸/۴ - ۱۳:۱۶ شناسه خبر : ۱۱۷۱۴

آغاز برداشت انواع نارنگی از باغ‌های مرکبات گیلان مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت : برداشت انواع نارنگی از باغ‌های مرکبات گیلان آغاز شد.

منوچهر پارسافر در جمع خبرنگاران گفت: برداشت انواع نارنگی از باغ‌های مرکبات گیلان آغاز شده و پیش بینی می‌شود باغداران گیلانی امسال ۷۸۵۰ تن انواع نارنگی از باغ‌های خود برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه گیلان ۶۴۷ هکتار باغ نارنگی دارد، افزود: پیش بینی شده باغداران گیلانی امسال از فروش این میزان نارنگی ۶۳۰ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

پارسافر با اشاره به اینکه رودسر قطب تولید مرکبات در گیلان است، ادامه داد: این محصول در شهرستان‌های لنگرود و املش نیز تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت : بیشتر نارنگی تولیدی گیلان به صورت تازه خوری در استان مصرف می‌شود و مقداری از آن به استان‌های همجوار قزوین، اردبیل، البرز و تهران صادر می‌شود.

وی افزود: گیلان ۱۱ هزار و ۱۶۳ هکتار باغ مرکبات دارد و گیلانی‌ها پس از برداشت نارنگی؛ نارنج و پس از آن پرتقال را برداشت می‌کنند.

پارسافر با بیان اینکه برداشت مرکبات در این استان تا بهار آینده ادامه دارد، تصریح کرد:۹۰ درصد محصول مرکبات گیلان پرتقال رقم محلی، خونی و تامسون، حدود ۵ درصد نارنگی و ۵ درصد بقیه سایر مرکبات شامل نارنج، لیمو، دارابی و بالنگ است.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر