امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۹/۷ - ۱۰:۲۱ شناسه خبر : ۱۲۱۳۶

شهرداری ها موظف به ایجاد گرمخانه برای بی خانمان ها به گزارش وارش، در هنگام زمستان دیدن انسان‌هایی که در کنار خیابان هستند و مکانی برای خواب در شب ندارند دل هر رگذری را به درد می‌آورد. این افراد روزگاری خانه و کاشانه و محلی برای زندگی داشتند حال شاید به دلیل مشکلات اقتصادی و سایر موارد جایی برای خواب نداشته باشند در این راستا مسئولان امر علاوه بر شناسایی این افراد و حل مشکلات اجتماعیشان، باید مکانی برای خواب در شب برایشان فراهم کنند.


به دلیل مهاجرت‌های فراوان، حاشیه نشینی در برخی شهرها، احداث گرمخانه یکی از نیازهای مهم و ضروری است تا افراد بی‌خانمان‌ بتوانند در آن ساکن شده و حداقل روزی یک وعده غذای گرم دریافت کنند.

راه‌اندازی گرمخانه بر عهده شهرداری‌ها است و در شرح وظایف آنان گنجانده شده، تمامی شهرداری‌ها باید اقدام به راه‌اندازی گرمخانه کنند.

در کل استان مازندران فقط دو شهر گرمخانه دارند، ومتاسفانه در سایر شهرها افراد بی خانمان بدون داشتن مکان مناسبی در شب های سرد در خیابان ها رها هستند. امیدواریم سایر شهرداری‌ها هم برای راه‌اندازی گرمخانه تا شدت نگرفتن سرمای هوا اقدام کنند.

باید در کنار این گرمخانه‌ها مراکز ترک اعتیاد نیز فعال شود. در این زمینه باید فرهنگسازی شود و همچنین از این افراد در برخی از امور شهری شهرداری‌ها استفاده کنند.

بسیاری از شهرداری‌ها دلیل نداشتن گرمخانه را مشکلات مالی عنوان می‌کنند که این عامل اصلا قابل توجیه نیست چراکه در تمامی جوامع دنیا چنین خدماتی بر عهده شهرداری‌ها است بنابراین شهرداری‌ها باید در این حوزه فعالانه عمل کنند.

جامعه‌ای می‌تواند به پیشرفت برسد که مردم آن جامعه خود را در جهت سلامت خود و نیز فعالیت‌های اقتصادی سوق دهند و مهم‌ترین عاملی که به این اقدام کمک می‌کند ورود مسئولان مربوطه حساسیت نشان دادن به سلامت جامعه و ایجاد نشاط و شادابی است.

استان مازندران با توجه به آنگه گردشگرپذیر است و منابع بسیاری دارد اما وجود بی خانمان ها و کارتن خواب ها در کنار خیابان چهره شهر را نازیبا می کند بنابراین بهتر است با احداث بناهایی و جای دادن این افراد در آنجا شهر خود را زیبا کنیم و علاوه بر آن مکان مناسبی برای اسکان این افراد در شب می‌تواند نقطه امیدی برای نشاط در جامعه شود.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر