امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۹/۱۳ - ۱۱:۱۵ شناسه خبر : ۱۲۱۸۷

معیوب بودن پروتکل های ترک اعتیاد و عدم توفیق در درمان آن رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گلستان با انتقاد از معیوب بودن پروتکل‌های ترک و درمان اعتیاد در کشور گفت: این چرخه معیوب باعث شده تا توفیق چندانی در بحث بهبود بیماران اعتیاد نداشته باشیم.

مجید زائری با اشاره به تعداد افراد دارای اعتیاد در کشور اظهار کرد: براساس آمار رسمی حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد در واقع حدود ۵/۴ درصد جمعیت فعال کشور بین ۱۵ تا ۶۵ سال محسوب می‌شوند که مبتلا به اعتیاد هستند.

وی تصریح کرد: براساس سرشماری که در سال ۱۳۹۵ شورای هماهنگی استان انجام داد اعلام شد ۱۷۰ هزار نفر معتاد در استان وجود دارد و در سطح استان یک هزار و ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر داریم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ مرکز ماده ۱۵ با ظرفیت میانگین ۳۰ نفر در استان فعال هستند، افزود: سال ۱۳۹۰ مرکز ماده ۱۶ در «توسکستان» با ظرفیت ۱۰۰ نفر تأسیس شد در گذشته نگهداری معتاد متجاهر در آن‌ مرکز یک‌ماه بود اما از سال قبل به سه ماه افزایش یافته است، همچنین ۱۵۶ مرکز MMT در سطح استان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کند و ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد امسال از این‌ مرکز خدمات دریافت کردند که با روش «متادون‌درمانی» ترک آنها انجام شد.

زائری مشاهده معتاد متجاهر در خیابان، پارک‌ها و مکان‌های عمومی را دغدغه خانواده‌ها و پلیس عنوان کرد و گفت: پروتکل‌های درمان و ترک اعتیاد در کشور پروتکل معیوب و ناقص است و تا زمانی که این پروتکل‌ها معیوب باشد شاهد چرخه تکرار درمان و به روی آوردن مجدد فرد به اعتیاد هستیم.

وی اضافه کرد: متجاهر فردی است که توسط خانواده‌اش طرد شده و مأمن و مأوا ندارد اگر این فرد در کمپ باشد دسترسی به مواد مخدر نخواهد داشت  اما بعد از یک ماه آزادی مجدد به سمت موادمخدر خواهد رفت چرا که فضایی برای شغل و بازگشت این فرد به جامعه فراهم نشده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان یکی از مطالبات مردم از نیروی انتظامی را جمع‌آوری معتادین و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر عنوان کرد و افزود: امسال ۵ هزار و ۷۰۰ نفر معتاد در سطح استان جمع‌آوری شده است و ۱۰ تن و ۶۰۰ کیلوگرم کشفیات موادمخدر داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد کشفیات موادمخدر در استان شاهد بودیم و یک هزار و ۶۲۵ نفر در بحث خرده‌فروشی دستگیر شد که نسبت به سال قبل ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

زائری بیان کرد: به میزانی که مراکز ما ظرفیت داشته باشند ناجا هیچ مشکلی برای جمع‌آوری معتادان ندارد در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مردم و پلیس بحث سرقت‌هاست و طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۶۰ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است که به معتادان و زباله‌گردها باز می‌گردد.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر