امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۶/۸ - ۲۳:۳۷ شناسه خبر : ۱۳۱۷۵

رشد ۱۲۰ درصدی ترانزیت/ کارخانه های بندر امیرآباد راکد هستند مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی ترانزیت در بندر گفت: این بندر در حال توسعه است.

وارش نیوز/ محمدعلی اصل سعیدی پور عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رشد ۱۲۰ درصد ترانزیت کالا در این بندر گفت: بندرامیرآباد در حال توسعه و ساخت است و دو سال گذشته بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای سرمایه در بندر هزینه شد و امسال ۲۶۰ میلیارد تومان مصوب برای اجرای زیرساخت راه، خط ریل داخلی و ساختمان داخلی، خدمات اجتماعی و جاده رستمکلا مصوبه داریم.

وی با اظهار اینکه ۹ پروژه با هزار میلیارد تومان مصوب شده است، آن را شامل ساختمان‌مدیریت ایمنی و مدیریت بحران، ساختمان‌مرکزی داده، سالن همایش و… ذکر کرد و گفت: لایروبی از پر هزینه ترین هزینه‌های بندر است که تعریض کانال از ۶۰ به ۹۰ متر و تعمیق تا ۷ متر از جمله طرح‌ها است.

وی برج کنترل جدید را برای بندر لازم دانست و گفت: برج کنترل فعلی برای ۲۰ سال گذشته است و فضا و ارتفاع جوابگو نیست و برج کنترل بندر نکا باید اجرایی شود و طرحی برای توسعه داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با عنوان اینکه برای توسعه بندر، بخش‌های مختلف به بخش خصوصی واگذار می‌شود گفت. در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موفق بوده‌ایم اما چالشی در سرمایه‌گذاری داریم و کارخانجاتی از گذشته آمدند که تولیدی هستند و جای شأن در شهرک صنعتی است و باید جابجا می‌شدند زیرا خدمات صادرات و واردات با ما است و ۱۲۰ هکتار در اختیار کارخانجاتی است که خوابیده است.

سعیدی پور یادآور شد: به عنوان نمونه فولاد دماوند هفت سال خوابیده و راکد است زیرا واردات شمش از خارج محدود شد و ام دی اف و کارخانه چوب هم به دلیل اینکه چوب با پوست اجازه ورود ندارد و کارخانه کاغذ اجازه ورود خمیر ندارد و تنها با یک خط تولید فعال است.

وی ادامه داد: پروژه‌ای اسکله رورو ریلی در حال تکمیل است و در بندر ۷۶ درصد رشد عملکرد داریم و اولین تجربه ساخت در کشور است و احتمال اینکه مشاوران تغییر کنند وجود دارد و با تغییر تراز آب دریا طراحی تغییر و آیتم‌ها تغییر و هزینه تغییر کرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر