امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۶/۱۶ - ۱۰:۲۲ شناسه خبر : ۱۳۱۹۸
فرماندار چالوس:
بنیاد مسکن هزینه پرداخت حق اجاره بهای سیل زدگان چالوس را تقبل کرد وارش نیوز- فرماندار چالوس اعلام کرد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران هزینه پرداخت حق اجاره بهای یکساله سیل زدگان بی سرپناه را تقبل کرد.

 وقوع سیلاب بامداد هفتم مرداد ماه سال جاری در نقاط روستایی کوهستان غرب بخش مرزن آباد چالوس واقع در غرب مازندران حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش های مختلف از جمله تخریب ۴۳  صد در صدی ۴۳ باب واجد مسکونی ، راه های ارتباطی ، پل ها و دامسراها بر جا گذاشت.

علی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موضوعات نشست هفته جاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران تامین سرپناه خانوارهایی بود که بنای مسکونی آنان در این سیل صد در صد تخریب شد که مدیرکل این نهاد با پرداخت اجاره بهای مسکن آنان موافقت کرد.
وی شمار خانوارهای شناسایی شده سیل زده فاقد سرپناه را دستکم ۱۵ خانوار اشاره و اضافه کرد: با مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخشدار مرزن آباد در این ارتباط هماهنگی های لازم به عمل آمد تا در همان منطقه واحدهای مسکونی را اجاره کنند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پرداخت اجاره بهای یکساله سیل زدگان محدودیتی ندارد.
فرماندار چالوس در بخش دیگری به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وزش باد و باران های رگباری در سه روز آینده در این منطقه یادآور شد: تدابیر لازم در خصوص پیشگیری از مخاطرات احتمال سیل ناشی از این شرایط جوی اتخاذ شده است.
قاسمی تصریح کرد: همچنین به همه پیمانکاران مربوط توصیه و تاکید شد در زمان بارندگی شدید از هرگونه فعالیت در لایروبی رودخانه چالوس در حاشیه جاده کندوان دست از کار بکشند.
این مقام عالی دولت در شهرستان چالوس ادامه داد : در همین ارتباط با پلیس راه و اداره راه هم صحبت شده که در صورت تشدید بارندگی، موقت اقدام به انسداد محور ارتباطی پرتردد کندوان کنند تا شاهد وقوع حوادثی مانند سوانح رانندگی بر اثر طغیان رودخانه چالوس نباشیم.
به دنبال طغیانی شدن رودخانه ها به ویژه رودخانه چالوس ، حجم انبوهی از کنده های درختان شکسته ، مصالح کوهی ، تخته های سنگ های بزرگ وارد رودخانه چالوس شده که مشکلاتی را بوجود آورده است.
 بنابر اعلام مسوولان  امر، سیل بیش از یک میلیون مترمکعب مصالح کوهی را به همراه خود آورد به طوری که حجم این مصالح در رودخانه ها به حدی است که سطح آنان با سطح جاده کندوان برابری می کند و احتمال آنکه بر اثر عبور و مرور خودروها در جاده چالوس - کرج محدوده کندوان این رودخانه دوباره طغیان کند و حوادثی برای عابران سواره رو در این مسیر پرتردد به وجود آورد چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.
 هواشناسی مازندران نیز روز گذشته طی اطلاعیه ای هشدار داد از عصر دوشنبه مردم این استان شاهد ناپایداری آب و هوایی بارندگی و نیز کاهش حدود ۹ درجه ای دمای هوا خواهند بود.

واسپول ، مچر. دز ماکتی ، نوکرس. الیت ، انگوران، پولادکوه ، علی آباد، گیجان، پولادکوه سر ، چهارباغ ، علی آباد جز روستاهای کوهستان غرب بخش مرزن آباد چالوس هستند که در حادثه سیل اخیر بیشترین خسارت را دیدند.

در سیل اخیر دستکم هشت نفر جان باختند و ۲ نفر هم ناپدید شدند.

بخش مرزن آباد با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده چالوس - کرج  در محدوده کندوان واقع است.   / ایرنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر