امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۱/۶/۱۷ - ۱۷:۲۳ شناسه خبر : ۱۳۲۲۳
فرمانده سپاه کربلا:
رواج پدیده سگ گردانی ناشی از تهاجم فرهنگ غربی است وارش نیوز- فرمانده سپاه کربلا رواج پدیده سگ گردانی را ناشی از تهاجم فرهنگ غربی دانست و گفت: ضعف نهادهای فرهنگی و رسانه از جمله دلایل رشد این پدیده مذموم است.

  سردار سیاوش مسلمی بعدازظهر پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به رواج پدیده مذموم سگ گردانی اظهار داشت: موضوع سگ گردانی در مازندران به جایی رسید که رتبه‌های بالایی را در کشور دارا هستیم.

وی سگ گردانی را ناشی از تهاجم فرهنگی غرب دانست و گفت: متأسفانه این پدیده در استان دیار علوی روند روبه گسترشی داشته است و این مسئله پدیده نامناسبی از سبک فرهنگ غربی را حاکم کرده است.

وی اظهار داشت: به طور متوسط ماهانه شاهد ۱۰۰ مورد سگ گردانی مشهود در استان هستیم و ۱۱۶ درمانگاه حیوانات و ۸۱ فروشگاه زینتی سگ و حیوانات خانگی در استان شناسایی شده است و مازندران رتبه چهارم داشتن فروشگاه‌های فروش غذای حیوانات خانگی را دارد.

سردار مسلمی با بیان اینکه رتبه دوم صفحات مجازی فروش سگ و رتبه اول کلینیک و مراکز درمانی حیوانات و رتبه اول فروش سگ‌های زینتی را داریم، گفت: متأسفانه وضعیت ما در این زمینه بد است.

سردار مسلمی در عین حال با اشاره به پایین بودن میزان موالید در استان گفت: ضعف نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای، هجمه شدید تبلیغی و فرهنگی دشمن برای تغییر در آداب و رسوم از طریق ماهواره و شبکه‌های اجتماعی از جمله دلایل ترویج پدیده سگ گردانی است.

فرمانده سپاه کربلا ضعف در توسعه و تقویت سرگرمی‌های سالم، کاهش ارتباط با خویشاوندان، کمرنگ شدن ارتباط در خانواده‌ها، تشدید شکاف بین نسلی، پایین بودن هزینه نگهداری حیوانات و خلاء های قانونی در زمینه نگهداری حیوانات خانگی را از جمله دلایل رشد پدیده سگ گردانی برشمرد و گفت: گسترش بی ضابطه رشته‌های دامپزشکی و بیکاری فعالان این حوزه سبب شد تا برخی از آنها به سمت دایرکردن فروشگاه‌ها و فروش حیوانات خانگی و سگ روند.

وی با تاکید بر اینکه باید راهکارهایی پیشنهاد داد تا هزینه نگهداری حیوانات خانگی و سگ‌ها در منازل افزایش داد، گفت: همچنین باید صدور مجوز در این زمینه سخت‌تر شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر