امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۴
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۱/۸/۱۴ - ۱۱:۱۱ شناسه خبر : ۱۳۵۷۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
نزاع ما با استکبار تمدنی و فرهنگی است وارش نیوز- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نزاع امروز ما با استکبار تمدنی و فرهنگی است، گفت: استکبار با شگردهای روانی تلاش دارد تا جلوی الهام بخشی حرکت نورانی انقلاب را بگیرد.

 محمدمهدی اسماعیلی صبح شنبه در همایش روز مازندران در روستای صالحان کجور با بیان اینکه امروز وارث تاریخ پرشکوه هستیم، افزود: این تاریخ پرشکوه با عظمت این سرزمین گره خورده است.

وی ادامه داد: وقتی از مکتب انقلاب اسلامی حضرت امام راحل و جامعه دینی صحبت می‌کنیم، در واقع تجلیل و تکریم از ریشه‌های عمیق تاریخی آن است و خاک کجور و مازندران خاک عظمت مکتب انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اسلام به مردم ایران عظمت و قدرت و سرافرازی را هدیه کرده است و امروز مردم ایران به واسطه غنای فرهنگی و تاریخی که به واسطه فرهنگ دینی به ظهور رسیده است به مکتب الهام بخش برای همه آزادی خواهان تبدیل شده است.

اسماعیلی گفت: دشمن می‌خواهد جلوی نورافشانی مکتب را بگیرد و امروز نزاع ما تمدنی و فرهنگی است و آنچه امروز مشاهده می‌کنیم تمام قدرت‌های غربی، عبری و عربی و مرتجعین، سرویس‌های جاسوسی با انواع شگردها و عملیات‌های روانی و قدرت به صحنه آمدند تا جلوی الهام بخشی حرکت نورانی را بگیرند.

وی با بیان اینکه استکبار با تروریسم رسانه‌ای تلاش می‌کند از پوست اندازی قدرت جدید در جغرافیای سیاسی دنیا جلوگیری کند، گفت: این قدرت با ریشه‌های تاریخی در حال تبدیل شدن به جایگاه برتر در نظام بین الملل است و دشمن تلاش می‌کند با دوقطبی سازی و اغوا و دستمایه قراردادن دروغ، جامعه منسجم ایرانی را دچار انشقاق و دوقطبی سازی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن از عظمت ملت ایران و مکتب اهل بیت و ریشه‌های تاریخی هراس دارد، افزود: نزاع ما با آنها بزرگ است و ملت ما زمینه ساز استقرار دولت صالحان است.

اسماعیلی با بیان اینکه ما رسالت تاریخی استقرار دولت صالحان را عهده دار هستیم، گفت: دولت صالحان به پیشوایی حضرت امام عصر (عج) ایجاد می‌شود و ما این رسالت تاریخی را جلو می بریم، از این رو نمادسازی‌های ما مبتنی بر این نظریه و رسالت باید باشد.

وی ادامه داد: نیاکان و بزرگان ما برای پیروزی انقلاب اسلامی جانفشانی کردند و نماد مازندران باید با مأموریت تاریخی هماهنگ باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت روز مازندران و بیعت مردم با فرزندی از فرزندان امیرمومنان (ع) و استقرار دولت صالحان در قرن سوم هجری گفت: امروز در مسیر تحقق این مأموریت قرار داریم و پیشینیان ما در حسرت چنین نظام دینی بودند.

اسماعیلی نظام اسلامی را مبتنی بر نظریه امامت ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی ۶۰ سال با نام حضرت امام حسین (ع) برقرار است و کسانی که می‌خواهند جلوی این خورشید را بگیرند، ره به جایی نخواهند برد.

وی اظهار امیدواری کرد که مردم ایران در صف‌های منسجم و سلایق زیر پرچم عظمت ایران اسلامی، مسیر را تا رسیدن به قله نهایی و سپردن پرچم به صاحب الهی ادامه دهند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر