امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۸/۱۵ - ۱۵:۵۷ شناسه خبر : ۱۳۵۹۲

۴۸۹ مورد سازه های غیر مجاز در حریم راه‌های مازندران تخریب شد وارش نیوز- سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: سازه های غیرمجاز در حریم راه های مازندران شناسایی و از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۲۶۳ مورد ثبت صدور مجوز جهت احداث، ۶۵۹ مورد اخطار و ۴۸۹ مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها اعمال قانون گردید.

  براساس ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها ، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

در استان مازندران که ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد، موضوع پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم جاده‌ها، در کنار برخورد با مقوله زمین‌خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری به عنوان یک اولویت در دستور کار دولتمردان دولت سیزدهم قرار دارد.

در این زمینه براساس آنچه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران روز یکشنبه به نقل محسن محمدنژاد سرپرست این اداره‌کل منتشر کرده است، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۶۸۰ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های مازندران توسط راهداران شناسایی شده است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران همچنین تاکید کرده است که اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های استان نشویم ، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

به گفته محمدنژاد، حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که باید تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.

وی همچنین بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرده و از مردم فهیم استان مازندران خواسته است قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه ها نسبت به اخذ مجوز لازم از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام کنند.

 از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی استان مازندران، حدود سه هزار کیلومتر جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر