امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۱/۸/۲۲ - ۱۴:۱۰ شناسه خبر : ۱۳۶۴۵
مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران:
حدود ۵۰ هزار مازندرانی زیر پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند وارش نیوز–مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران از فاقد بیمه بودن ۵۰ هزار نفر از مردم این استان خبرداد و گفت: این افراد می توانند از خدمات بیمه رایگان دولت سیزدهم بهره مند شوند.

 

محمدرضا میرزایی  افزود: اغلب این افراد شامل کسانی هستند که در مناطق و روستاهای دورافتاده و حاشیه شهرها و روستاها زندگی می کنند ضمن پایین بودن سطح درآمدی آنها از نظر آگاهی نیز سطح پایینی قرار دارند.

وی ادامه داد: این افراد به دلیل همین عدم آگاهی از خدمات بیمه ای از جمله بیمه رایگان سلامت تاکنون برای استفاده از بیمه پایه اقدام نکردند و این موضوع را جدی نگرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اجرای طرح بیمه رایگان سلامت از دی ماه پارسال، گفت: در این نوع بیمه افراد فاقد بیمه پایه با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت و یا ادارات و نمایندگی های بیمه سلامت در شهرستان های استان خود را بیمه کنند.

وی توضیح داد: در حال حاضر ۶۳ دفتر پیشخوان طرف قرارداد با سامانه بیمه سلامت کار ثبت نام متقاضیان بیمه رایگان سلامت در استان مازندران را انجام می دهند.

براساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور و آئین‌نامه اجرایی آن، همه شهروندان فاقد بیمه پایه، می توانند جهت برقراری پوشش بیمه پایه سلامت با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این سازمان نسبت به بیمه خود و خانواده اقدام کنند.

بر اساس بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می گیرند.

میرزایی ادامه داد: با اجرای این طرح دولت سیزدهم روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به این دفاتر پیشخوان دولت و ادارات بیمه سلامت در شهرستان های مازندران مراجعه می کنند و زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار می گیرند.

وی با اشاره به تلاش برای همگانی کردن پوشش بیمه ای مردم مازندران گفت: برای این منظور حتی بیماران فاقد بیمه که در بیمارستان ها بستری می شوند زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار می گیرند و هزینه های درمان آن ها از این طریق پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: از دی ماه سال گذشته تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از مردم این استان زیر پوشش این نوع بیمه قرار گرفتند و از خدمات آن بهره مند شدند.

وی ادامه داد: بیمه برای ردگیری و یافتن افراد فاقد بیمه و برای زیر پوشش قرار دادن آنها حتی مبادرت به اعزام و استقرار تیم ها در نقاط محروم و دور از دسترسی استان کرده است تا این افراد شناسایی و زیر پوشش بیمه رایگان قرار بگیرند.

بنا به اعلام اداره کل بیمه سلامت مازندران یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که حدود نیمی از جمعیت این استان را شامل می شود.

مازندران حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر