امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۹/۲۹ - ۱۴:۰۷ شناسه خبر : ۱۳۸۵۳
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد؛
جزییات پرداخت مرحله نخست سود سهام عدالت اعلام شد/ سود واریزی چه زمانی به حساب می‌آید؟ وارش نیوز/ مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر از سهامداران عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر مواجه هستند، گفت: بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت از فردا (چهارشنبه) به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

«محمد باغستانی»  به جزییات پرداخت مرحله نخست سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بر اساس مصوبه شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار که روز ۶ آذرماه جاری به این شرکت ابلاغ شد، مکاتباتی را با ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت انجام داد که در نهایت بخشی از سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ به حساب‌های شرکت سمات واریز شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۲ شرکت بخشی از سود و ۱۱ شرکت کل سود مشمولان سهام عدالت را پرداخت کردند تا شرایط برای واریز سود علی‌الحساب در پایان آذرماه جاری مهیا شود.

باغستانی با بیان اینکه کارشناسان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در روزهای گذشته محاسبات لازم برای پرداخت بخش اول سود سهام عدالت را انجام دادند، افزود: خوشبختانه با توجه به تعاملات خوبی که با شبکه بانکی از ۲ سال قبل فراهم شده است، اطلاعات سهامداران امروز در اختیار ۱۹ بانک قرار گرفت تا سودها به حساب سهامداران واریز شود.

مدیرعامل سمات در خصوص مبالغ واریزی به حساب سهامداران سهام عدالت نیز گفت: سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سود علی‌الحساب به حساب هر دو گروه مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود، گفت: حدود یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر از سهامداران عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام در مراحل بعدی قرار بگیرند.

باغستانی در مورد پرداخت مابقی سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی رایزنی‌های خود را برای دریافت تمام سود مشمولان سهام عدالت انجام خواهند داد و امیدواریم بتوانیم در اواخر اسفندماه امسال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را از طریق این شرکت پرداخت کنیم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر