امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۴ - ۱۰:۵۱ شناسه خبر : ۱۳۸۷۵
مدیرکل بیمه سلامت مازندران:
بیش از ۲ هزار نفر در مازندران از خدمات صندوق بیماران صعب العلاج بهره‌مند شدند وارش نیوز- مدیر کل بیمه سلامت مازندران با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب العلاج و نادر در کشور از آبان امسال گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار بیمار استان در این صندوق ثبت نام کردند و از خدمات آن برخوردار شدند.

محمدرضا میرزایی افزود: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه "شهروندی بیمه سلامت ایران" و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می کنند از خدمات این صندوق بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در این مدت پنج هزار میلیارد ریال هزینه درمان این بیماران از سوی صندوق مورد نظر پرداخت و از این طریق دغدغه هزینه های گزاف درمان از دوش آنها و خانواده هایشان برداشته شد.

در سوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر با پوشش ۲۶ بیماری خاص، صعب‌العلاج و نادر با تزریق بودجه پنج هزار میلیارد تومانی رونمایی شد.

در حال حاضر ۲۶ هزار بیمار خاص، صعب‌العلاج و نادر تحت پوشش این صندوق هستند و بر اساس آنچه مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گویند، قرار است تعداد این بیماران تحت پوشش به مرور به ۴۴ هزار نفر برسد. حدود ۳۰۰ نوع بیماری نادر شناسایی شده وجود دارد که دولت سیزدهم بنا دارد چتر خدمات‌دهی به این نوع بیماران را اضافه کردن لیست این بیماری ها در شمول خدمات صندوق بیماران خاص گسترده کند.

بیماران مبتلا به این بیماری‌ها می‌توانند از تعهدات سازمان های بیمه گر در پوشش خدمات درمانی، دارو و کالاهای سلامت محور مرتبط با بیماری و خدمات بازتوانی، توانبخشی و مراقبت های دوره‌ای که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه با اشاره به اینکه بهره مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت نام بیماران خاص، صعب العلاج و نادر در سامانه بیمه سلامت کشور است، گفت: روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت نام خود را انجام می دهند و به نوعی نشان دار می شوند.

وی اعلام کرد: براساس داده های موجود بیش از هشت هزار بیمار خاص و ۳۵ هزار بیمار صعب العلاج زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر جزو بیمار خاص تالاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا هستند.

میرزایی ادامه داد : همچنین بیش از ۱۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود دارد که براساس قواعد صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج می توانند در این صندوق عضو و از خدمات آن بهره مند شوند.

وی تاکید کرد : تمام این بیماران می بایست در صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج عضو شوند تا صد درصد هزینه های این بیماران در بخش های دولتی و ۸۰ درصد هزینه ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد.

وی افزود: یکی از سیاست های این صندوق پیگیری پرداخت اعتبارات خارج از شمول درمان به بیماران خاص و صعب العلاج است وهر بیمه شده از هر صندوق بیمه ای پایه مثل تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیروی مسلح، بانک ها و موارد دیگر باید در سامانه شهروندی بیمه سلامت ثبت نام کرده و قسمت حمایت از دولت را ثبت کنند و نیز مشخصات بیمار باید توسط معاونت درمان دانشگاه در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت ثبت شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر