امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۴ - ۱۳:۳۹ شناسه خبر : ۱۳۸۷۷

«پوست شیر» با همه فضاهای کلیشه‌ای توانسته خودش را سرپا نگه دارد وارش نیوز- منتقد سینما گفت: به رغم اغراق، غلو و بهره‌گیری از موضوعات کلیشه‌ای «پوست شیر» سریالی است که توانسته با فضاسازی خوب، بازی‌های موفق و برخورداری از مولفه‌های پلیسی و جنایی خودش را سرپا نگه دارد.

حمیدرضا کاظمی‌پور  در نقد سریال پوست شیر بیان کرد: پوست شیر سریالی است که به دلیل برخورداری از مولفه های پلیسی و جنایی برای مخاطب باورپذیر است.

وی افزود: بازی ها در سریال پوست شیر را موفق می دانم. ضمن این که فضاسازی سریال خوب است و در فصل یک توانسه است که با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. هرچند که از موضوعات کلیشه ای هم بهره برده است.

این منتقد سینما یادآور شد: نباید از نظر دور داشت که کلیشه ها هم همیشه در سینما ناموفق نیستند. مثلا کلیشه مثلث عشقی را اگر صدها سال هم بسازید، همیشه جواب می دهد.

وی ادامه داد: منتهی کلیشه هایی چون رفاقت در سریال پوست شیر بسیار اغراق شده است؛ مثلا رفیقی که جانش را برای رفیقش می دهد و درحالی که خودش بیمار است این موضوع را از رفیقش پنهان می کند و هرکاری برای رفاقت می کند؛ چیزی که امروز کمتر با آن مواجه هستیم و این شکل از رفتار بیشتر به فیلمفارسی های قبل از انقلاب شبیه است؛ این که یک رفیق تا به این اندازه پای کار رفیقش ایستاده باشد.

کاظمی‌پور اظهار داشت: ولی این موضوع جز کلیشه هایی است که مردم دوست دارند؛ چرا که کمبود این جنس از رفاقت و دوستی در جامعه حس می شود.

وی یادآور شد: از دیگر سو این که هنوز برای ما فضای قتلی که اتفاق افتاده است و انگیزه این قتل و علتش معلوم نیست، جذابیت است و این که سریال در این ۸ قسمت توانسته است که خودش را سرپا نگه دارد؛ من مخاطب شاید دو یا سه گزینه درذهنم باشد که این اتفاق برای چه افتاده است اما چون هنوز به قطعیت نرسیده ام و قصه برای من لو نرفته است آن را دنبال می کنم؛ به همین دلیل این ویژگی خوب سریال است.

 

این منتقد سینما در ادامه با اشاره به ضععف فیلمنامه پوست شیر بیان کرد: اما مشکلی که پوست شیر دارد اغراق و غلو در برخی فضاهای فیلمنامه است؛ مثلا زنی که بعد از کشته شدن دخترش از همسرش جدا می شود و هیچ پول و وسیله ای را با خودش نمی برد و راهی یک مسافرخانه می شود، در صورتی که یک فرد حتی بعد از یک دعوا هم کیف دستی اش را با خودش می برد اما در این سریال چنین فردی به یکباره فرد به شخصیتی کارتن خواب بدل می شود و چنین روندی اصلا منطقی نیست.

وی افزود: این موضوع هم مانند همان قصه رفاقت بسیار اغراق شده و با فضاسازی است؛ اما همان گونه که بیان شد این سریال به دلیل قصه ای که هنوز نمی دانیم چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد ترغیبی را به جهت ادامه دنبال کردن آن برمی‌انگیزد.

به گزارش ایرنا، پوست شیر مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر درام جنایی به کارگردانی جمشید محمودی و نویسندگی محمودی و رضا بهاروند است. هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی و شهاب حسینی از بازیگران این مجموعه هستند.

این مجموعه در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ از شبکۀ اینترنتی فیلم نت به نمایش درآمد.

در خلاصه قصه این سریال آمده است: نعیم که پانزده سال زندان را به عشق دیدن دخترش تاب آورده، پس از رهایی برای دیدار با او دچار بحرانی بزرگ می‌شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر