امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۵ - ۱۷:۱۰ شناسه خبر : ۱۳۸۹۰
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) :
۱۵ هزار خانه روستایی در استان مازندران بیمه می‌شوند وارش نیوز - مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ هزار خانه روستایی در ۸ استان کشور تحت پوشش بیمه حوادث و آتش سوزی برکت قرار گرفته‌اند و امروز نیز با انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری مازندران ۱۵ هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان بیمه می‌شوند.

به گزارش وارش نیوز از بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) محمد ترکمانه در مراسم امضای این تفاهم‌نامه افزود: در حوادث و بلایای طبیعی که به‌طور معمول و به شکل سالانه در کشور اتفاق می‌افتد، خانه‌های روستایی که عموما با یک معماری سنتی ساخته شده و استحکام لازم را ندارند بیشترین آسیب را می‌بینند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، تدبیری اندیشیده شده تا با همکاری بنیاد برکت و استانداری‌های سراسر کشور، فاز جدیدی از بیمه خانه‌های روستایی ایجاد شود تا اگر این منازل بر اثر بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و غیره آسیب دیدند خسارت آن‌ها به صورت نقدی جبران و پرداخت شود.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح جزئیات پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان گفت: بیمه برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام به هر یک از خانه‌های روستایی آسیب‌دیده تحت پوشش، در برابر حوادثی از جمله زلزله، سیل، آتش‌سوزی، توفان، صاعقه، انفجار، طغیان رودخانه‌ها، توفان، تندباد، گردباد، رانش و فرونشست زمین تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان شامل ۷۰ میلیون تومان برای بازسازی و مرمت بنا و ۳۰ میلیون تومان جهت جبران اثاثیه آسیب‌دیده خسارت پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: از ظرفیت کل بیمه‌ای کشور استفاده شده است تا در صورت بروز حوادث طبیعی، خسارات وارد شده به روستاییان جبران شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به وقوع سیل و زلزله در استان‌های هرمزگان و خوزستان در ابتدای سال اظهار داشت: در این ۲ حادثه نزدیک به ۱۰۰۰ خانه روستایی در این استان‌ها آسیب دیدند که در مجموع ۱۳ میلیارد تومان خسارت به آسیب‌دیدگان پرداخت شد.

ترکمانه در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت با هدف ایجاد و گسترش چتر حمایتی برای ساکنان روستاهای کشور و توسعه فرهنگ بیمه در این مناطق، نهضت بیمه حوادث خانه‌های روستایی در سراسر کشور را در دستور کار خود دارد.

استاندار مازندران نیز در این مراسم ضمن تمجید از اقدامات و خدمات بنیاد برکت در این استان گفت: مازندران یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد روستا را در خود دارد.

سیدمحمد حسینی‌پور ادامه داد: علاوه بر تامین بیمه خانه‌های روستایی و انجام پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در روستاها باید به فکر اشتغال روستاییان و به ویژه جوانان بود.

وی از اجرای طرح بزرگ گردشگری در روستاهای مازندران خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح با مشارکت بنیاد برکت و در فاز اول در ۵۰۰ روستای استان مازندران به مرحله اجرا برسد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر