امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۷ - ۱۱:۱۱ شناسه خبر : ۱۳۸۹۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:
بهره‌برداری از آسانسور در مازندران مشروط به تایید کیفیت است وارش نیوز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: بهره برداری از آسانسورهای واقع در اماکن اداری، تجاری و خانگی مازندران مشروط به تایید ایمنی و کیفیت آسانسور از سوی استاندارد است.

 حسن خیریانپور روز چهارشنبه در نشست شورای استاندارد مازندران در ساری افزود: مدت اعتبار گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادره یک‌سال است و بر این مبنا مالکان باید پس از انقضای این تاریخ با درخواست مجدد نسبت به اخذ تاییدیه جدید و معتبر آسانسور اقدام کنند.

وی اضافه کرد: درصورتی که مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور، نسبت به انجام سرویس، نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالانه آسانسورها اقدام نکنند، مسوولیت مستقیم هرگونه حوادث و سوانح احتمالی متوجه آنان خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران بااشاره به اینکه نصب‌ پلاک‌ شناسه‌ در کابین‌آسانسورها اجباری است، ادامه داد: صدور گواهینامه و تاییدیه بازرسی آسانسور منوط به نصب پلاک در داخل کابین خواهد بود و نظارت بر اجرای آن بر عهده شرکت های بازرسی فنی آسانسور است.
خیریانپور تصریح کرد: شهروندان می توانند با ارسال شناسه ملی آسانسور به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از نام شرکت نصاب، شرکت بازرسی‌کننده، تاریخ آخرین تاییدیه بازرسی آسانسور و تاریخ انقضای آخرین گواهینامه بازرسی آسانسور خود مطلع شوند.
وی گفت : طی سال گذشته و در راستای بازرسی‌های اولیه و ادواری از آسانسورهای نصب شده در مجتمع‌های مسکونی و دستگاه‌های اجرایی استان، تعداد قابل توجهی گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادر شده است.
وی اضافه کرد: سلامتی و ایمنی شهروندان مازندرانی خط قرمز شورای استاندارد بوده چرا که معتقدیم استاندارد ضامن تولید، اشتغال و ایمنی جامعه است.
خیریانپور خاطرنشان کرد: بر این اساس اداره کل استاندارد استان در خصوص سلامت و ایمنی مردم کوتاهی نکند و با اقتدار کامل این رویه را ادامه داده و کنترل ها، بازرسی ها و نظارت ها هم بر واحدهای تولیدی، مراکز عرضه، فروش متمرکز خواهد شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر