امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۸ - ۰۹:۴۴ شناسه خبر : ۱۳۹۰۶

۱۱ کالا برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی/ مرتضوی: انتخاب کالا و یارانه نقدی اختیاری است وارش نیوز/ وزیر کار گفت: ۱۱ کالا برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی پیش‌بینی شده است که افراد می‌توانند کالاها یا یارانه نقدی را انتخاب کنند.

 «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در پاسخ به تسنیم اظهار داشت: وزارت تعاون با همکاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت سامانه‌ای طراحی کرد که در چند شهرستان هرمزگان آزمایشی اجرا شدند.

وی افزود: اکنون این آمادگی وجود دارد تا در گستره استان هرمزگان به صورت اختیاری انجام شود؛ یعنی مردم می‌توانند یارانه نقدی بگیرند یا کالا خرید کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: حدود 11 قلم کالا پیش‌بینی شده است که انتخاب این کالاها هم اختیاری است. یعنی یک فرد می‌تواند با تمام یارانه‌اش برنج یا کالاهای پروتئینی بخرد.

اقدامات خوب برای بازنشستگان

وزیر کار همچنین عنوان کرد: در یک ماه گذشته خدمات ویژه‌ای به بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری ارائه شد. انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی تمامی بازنشستگان با افزایش 80 درصدی شرح خدمات و 120 درصد منابع ریالی هدیه دولت بود.

وی افزود: واریز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به همراه یک ماه معوق افزایش سایر سطوح از دیگر اقدامات وزارت کار بود.

مرتضوی تأکید کرد: تلاشمان این است تا منابعمان را به موقع برای پرداخت حقوق بازنشستگان آماده کنیم.

ثبت‌نام مجدد جاماندگان یارانه

وزیر کار همچنین بیان کرد: کسانی که تحت هر شرایطی یارانه‌شان را دریافت نکردند یا استحقاق دریافت یارانه دارند، یا اینکه به دلایل مختلف در آن بازه زمانی ثبت‌نام نکرده بودند، می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: سپس اطلاعات در اختیار معاونت رفاه وزارت تعاون قرار می‌گیرد. آزمون وُسع به عمل می‌آید و نتیجه، هم به متقاضی و هم به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابلاغ می‌شود.

حقوق و دستمزد کارگران

مرتضوی درباره تصمیم‌گیری درخصوص حقوق و دستمزد کارگران در سال 1402 هم گفت: در جلسه آتی شورای کار نسبت به انتخاب کمیسیون تخصصی برای بررسی‌های شرایط و موازین قانونی تصمیم‌گیری می‌شود. متعاقباً اطلاعات کافی به استحضار خواهد رسید.

وی همچنین اعلام کرد: حسب رصد سامانه معاونت اشتغال وزارتخانه، دستگاه‌های اجرایی نسبت به ایفای نقش خود جلوتر از زمان هستند و فرصت‌های شغلی را که در دستور کار داشتند، ایجاد کردند.

در پی تأمین منابع برای «جوانی جمعیت»

وزیر کار همچنین درباره قانون جوانی جمعیت عنوان کرد: گروهی را به سرپرستی معاونت فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب کردیم که یکی از محورهای فعالیتشان جوانی جمعیت است. در پی تأمین منابع هستیم.

وی افزود: به شرکت‌های تابعه اعلام شده است که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی یکی از مهمترین مباحثی که در دستورکار قرار می‌گیرد بحث جوانی جمعیت است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر