امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۸ - ۱۲:۴۵ شناسه خبر : ۱۳۹۰۷
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:
مشاهده اولین موارد ابتلا به زیر سویه‌های اُمیکرون در ایران وارش نیوز- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مشاهده نخستین موارد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اُمیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در کشور خبر داد.

  پدرام پاک آیین در این باره گفت: روز گذشته، سه مورد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اُمیکرون که در بسیاری کشورهای جهان شایع است در کشور مشاهده شد.

وی افزود: از این سه مورد، ۲ نمونه مربوط به زیرسویه BQ۱ و یک مورد مربوط به زیرسویه XBB است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: این نمونه‌ها در آزمایشگاه مرجع دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تشخیص داده شده است.

پاک آیین اضافه کرد: با توجه به سرعت انتقال بالای این زیر سویه‌ها در روزهای آینده شاهد افزایش آمار ابتلا به این زیر سویه های جدید خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، چندی پیش سخنگوی وزارت بهداشت گفته بود: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا در جهان، احتمال ورود موج جدیدی از کرونا با زیرسویه‌های جدید امیکرون به کشور در زمستان امسال وجود دارد.

نیک آیین افزود: با این همه، کرونا در ایران و هیچ جای دنیا تمام نشده است؛ کرونا در ایران وجود دارد و با همکاری مردم و مدیریت تأمین واکسن روند کاهشی را طی کرده که همکاری مردم، رعایت مسائل بهداشتی و تزریق ۱۵۶ میلیون دز واکسن در کشور از دلایل آن است.

پاک‌آیین ادامه داد: وزارت بهداشت از مردم تقاضا دارد سالانه یک بار واکسن کرونا را تزریق کنند و اگر فردی امسال، واکسن کرونا را تزریق نکرده است حتما به این کار اقدام کند همچنین مطابق آخرین مصوبه کمیته ملی واکسیناسیون کرونا، به همه افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای بوده و ۶ ماه از آخرین واکسن آنها گذشته، توصیه اکید می‌شود هر چه سریعتر نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: میزان مراجعه روزانه برای واکسیناسیون کمتر از پنج هزار نفر و ناکافی است و از رسانه‌ها و مردم می‌خواهیم موضوع واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی گفت: بنا به توصیه متخصصان، لازم است افرادی که علائم سرماخوردگی یا بیماری‌های تنفسی دارند، حتما از ماسک استفاده کنند و به سایر افراد نیز توصیه می‌شود، دست کم در فضاهای بسته و متراکم ماسک بزنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر