امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - ۱۰:۲۶ شناسه خبر : ۱۳۹۰۸

کروز طلسم گردشگری دریایی خزر را می شکند وارش نیوز- دریای مازندران چشم به راه آمدن اولین کشتی و اتوبوس دریایی است تا طلسم دیرینه گردشگری دریایی را برای همیشه در کرانه ساحلی خزر بشکند.

بهگزارش وارش نیوز به نقل از مهر /  پس از سال‌ها و با تلاش دولت مجوز اولین کشتی تفریحی و اتوبوس دریایی در مازندران شکسته شد. سال‌ها است که مازندران و ساحل بکر و رویایی آن در حسرت داشتن یک کشتی تفریحی و توریستی است و شمارش معکوس برای سوارشدن در این کشتی و گشت و گذار دریایی در کرانه شمالی ایران آغاز شده است.

طرح خرید کشتی تفریحی و توریستی روی میز دولت‌های گذشته بود اما هیچیک نتوانستند طلسم آن را بشکنند و سرانجام دولت سیزدهم توانست این مطالبه و خواسته دیرینه اهالی استان را محقق کنند.

قرار است این کشتی به زودی در استان مازندران و سواحل آن پهلو گیرد و خبر آمدن کروز موجی از شادی را بین ساحل نشینان ایجاد کرده است.

چشم انتظاری ساحل نشینان برای کروز

علی حسینی یک شهروند ساحل نشین مازندران با بیان اینکه هرساله مسافران زیادی به استان سفر می‌کنند که تمایل دارند با کشتی ساعاتی را در دریا سپری کنند، افزود: اکنون گشت‌های دریایی با قایق‌های تندرو و یا پدالو صورت می‌گیرد که خطرات خاص خود را دارد.

کروز طلسم گردشگری دریایی خزر را می شکند

وی در گفتگو با خبرنگار مهر جای کشتی‌های تفریحی و توریستی را در استان خالی دانست و گفت: سفرهای دریایی و پیمایش مسیر ساحلی از طریق دریا و سفر از غرب تا شرق استان و یا استان‌های همجوار می‌تواند لذت بخش باشد.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر تفریحات ساحلی در کرانه شمالی متکی بر امکانات اولیه و ساده است، افزود: تجربه سفر با کشتی و گذران اوقات تعطیل و یا مسافرت‌های دریایی می‌توانند شیرین باشد و امیدواریم وعده مسئولان محقق شود.

پیشینه آوردن کشتی تفریحی و کروز به دولت اول احمدی نژاد برمی گردد و این وعده در دولت‌های بعدی هم تکرار شد و با آنکه متقاضی برای سرمایه گذاری و خرید کشتی کروز پیدا شده بود اما به دلایل متعدد از جمله کارشکنی‌های صورت گرفته، اجرای این طرح محقق و عملیاتی نشده است. مازندران بیش از ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد و همسایگی آن با کشورهای همسایه و استان‌های شمالی برگ برنده‌ای برای رونق گردشگری دریایی در استان خواهد بود.

سالانه بیش از ۵۰ میلیون مسافر به مازندران سفر می‌کند و برای ۹۰ درصد این مسافران بهره مندی از جاذبه‌های دریا را هدف و انتخاب اول گزینش استان برای سفر است و اغلب آنها با نارضایتی از طرح‌های گردشگری در کرانه ساحل، سفر خود را مازندران به پایان می‌رسانند.

اولین اتوبوس دریایی پهلو می‌گیرد

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری در استان از جمله دریا و جنگل گفت: در استان بیش از ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم که تاکنون حتی یک فروند کشتی مسافری نداشتیم.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه به زودی اولین اتوبوس دریایی و کشتی در دریای استان پهلو می‌گیرد، گفت: این اتوبوس دریایی از رامسر تا گلوگاه سیر می‌کند و علاقمندان به سفرهای دریایی را جابجا می‌کنند.

کروز طلسم گردشگری دریایی خزر را می شکند

وی با اظهار اینکه سفرهای دریایی ارزان و پرجاذبه خواهد بود، گفت: باید برای سفرهای دریایی بین استان‌های همسایه و یا کشورهای مجاز نیز برنامه ریزی داشته باشیم.

در دولت قبل مجوز ایجاد اسکله‌های تفریحی در استان کلید خود و حتی مجوزهای بی نامی در برخی مناطق استان صادر شد اما به دلیل وجود موانع و همکاری نکردن دستگاه‌های مختلف این طرح ناکام رها شده است.

صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت‌های گردشگری در حوزه ساحل و دریا از مهمترین اولویت‌های دولت به شمار می‌رود، افزود: ساخت اسکله‌های دریایی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران در مناطق مختلف استان محقق می‌شود.

ساخت اسکله‌های دریایی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران در مناطق مختلف استان محقق می‌شود

وی با بیان اینکه دریای مازندران جاذبه‌های زیادی دارد که باید برای افزایش سهم آن در اقتصاد بهره گیری شود، اظهار داشت: گردشگری دریایی با راه اندازی اتوبوس‌های تفریحی در استان شتاب قابل توجهی خواهد گرفت.

وی در عین حال از سرمایه گذاران و متقاضیان خواست برای حضور در بخش گردشگری دریایی ورود پیدا کنند و گفت: از هرگونه سرمایه گذاری در این بخش حمایت به عمل خواهد آمد.

مازندران دارای سه بندر فعال در فریدونکنار، نوشهر و امیرآباد است و زیرساخت‌های مورد نیاز برای اتوبوس‌های دریایی در این بنادر فراهم است. طی دولت قبل قرار بود کشتی تفریحی با ۱۴۰ اتاق و سوئیت با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی خریداری و تأمین شود که به سرانجام نرسید.

این کشتی قرار بود در سال ۹۴ به آب انداخته شود و با همت دولت و عقد قرارداد جدید و جذب سرمایه گذار، سال جاری پایان طلسم و وعده‌های محقق نشده پهلو گرفتن کروز در ساحل خزر خواهد بود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر