امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - ۱۳:۵۹ شناسه خبر : ۱۳۹۱۷
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت:
رکورد تولید خودرو در آذرماه شکسته شد/ ریزش قیمت خودروها در بازار وارش نیوز- مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آذر ماه امسال رکورد ماهانه تولید خودرو در پنج سال اخیر شکسته و نزدیک به ۱۲۷‌هزار دستگاه خودرو در یک ماه توسط خودروسازان تولید شد.

«عبدالله توکلی لاهیجانی» افزود:‌ همه رویکردهای موجود چه در حوزه تولید و چه در حوزه واردات نشان از ریزش قیمت خودروها در بازار دارد.

وی بیان‌داشت: از سوی دیگر، نخستین محموله های وارداتی خودرو وارد کشور شده و همین روند با شدت بیشتری هم در تولید و هم در واردات تا پایان سال و سال آتی نیز ادامه خواهد یافت.

توکلی گفت: بنابراین، براساس عرضه‌های سنگین خودرو تا پایان سال توسط خودروسازان و همچنین واردکنندگان، شاهد رقابتی شدن بازار خودرو خواهیم بود.

وی ادامه‌داد: میتوان پیشبینی کرد که با توجه به افزایش عرضه و محدود بودن تقاضا در بازار، خودرو کالای مناسبی برای سرمایهگذاری نیست و با ریزش قیمت خودروها در بازار مواجه خواهیم بود.

توکلی تاکید کرد: اگرچه از بسیاری دردهای مزمن صنعت خودرو همانند تولید ناقص یا خودروهای انباشته در پارکینگ‌ها که در پنج سال گذشته گریبان صنعت را گرفته بود، گذر کرده ایم و به ترمیم، تثبت و رشد جریان تولید دست یافته‌ایم، اما آن چه برای وزارت صمت اهمیت فراوان دارد پرداختن به ریشه این عارضه ها است که همانا عدم رسوخ فعالیت‌های دانشبنیان در صنعت خودروی کشور است.

وی خاطرنشان‌کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، توسعه خودروها با نشان‌های بومی و استفاده از فناوری‌های نوین در محصولات خودرویی کشور با شدت بیشتری دنبال میشود.

این مقام مسوول وزارت صمت توضیح‌داد: هم اکنون برنامه ریزی به‌گونه ای است که ۹ محصول مختلف بر روی بُنسازه های (پلتفرم‌های) بومی توسعه و در سال آتی وارد بازار شود و بدین ترتیب در کنار واردات خودرو، فضایی رقابتی در بازار خودروی کشور ایجاد میشود.

وی اضافه‌کرد: برای آنکه نتایج حاصله به صورت پایدار در صنعت خودروی کشور تداوم داشته باشد و با فراز و فرود استراتژیک که ریشه بسیاری از مسایل این صنعت است مواجه نشویم، دو سند درباره برنامه تحولی صنعت خودروی کشور و رویکرد دانشبنیان شدن در این صنعت منتشر شده است.

توکلی اظهار داشت: همزمان پروژه تغییر قواعد حاکم بر صنعت خودروی کشور با تدوین آیین نامه های مرتبط با قانون ساماندهی صنعت خودروی کشور در حال انجام است و در این مسیر از نخبگان دانشگاهی و صنعتی کشور در هفت کارگروه مختلف تخصصی بهره گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با رویکردهای نوین به کارگرفته شده در صنعت خودروی کشور، علاوه بر رقابتی شدن بازار خودرو،شاهد رشد پایدار صنعت خودروی کشورمان باشیم. صنعتی که ظرفیت‌های فراوانی را در زنجیره شرکت‌های دانش بنیان، قطعه سازان و خودروسازان در خود نهفته دارد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر