امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۱۰:۴۷ شناسه خبر : ۱۳۹۲۳
عضو شورای جهاد آبرسانی وزارت نیرو:
اقدامات خوبی برای رفع تنش آبی در کشور آغاز شده است وارش نیوز- عضو شورای جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: اقدام‌های خوب و مثبتی توسط وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در کشور آغاز شده است.

 

«سید جلیل بشارتی»   افزود: تأمین آب برای همدان و نیز خوزستان نمونه‌های این حرکت خوب وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: اقدام‌های فوری و انتقال آب در این استان‌ها سبب شده رضایت مردمی جلب شود.

عضو شورای جهاد آبرسانی درباره راه‌اندازی مجمع خیران آب‌رسان گفت: حرکت جدیدی توسط وزارت نیرو و آبفا آغاز شده که وزیر نیرو و مسئولان آب و فاضلاب کشور دنبال می‌کنند و خودشان در جلب مشارکت‌های مردمی پیشتازی کرده‌اند.

بشارتی افزود: جهاد آبرسانی از پارسال شروع شد و در کنار آن مجمع خیران یکی از حرکت‌های این جهاد است تا خیران در بحث آبرسانی فعال شوند.

وی افزود: یک سری از خیران انگیزه بالایی داشتند که پیش از تأسیس مجمع این کار را آغاز کردند؛ مانند حاج اکبر ابراهیمی که از دو سال پیش شروع و به طور ویژه برای چند هزار روستا به طور داوطلبانه لوله و امکانات را تأمین کرد این خیر حتی در بعضی روستاها مانند خراسان و دیگر مناطق وارد عمل شد که قابل‌تقدیر است.

عضو شورای جهاد آبرسانی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو هم شبیه همین کار را برای جلب دیگر خیران آغاز کرده و مجمع خیران شکل‌گرفته است؛ افرادی که علاقه‌مند به تأمین آب روستا بودند مجمعی با هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره برای این کار تشکیل دادند.

بشارتی گفت: این اقدام به‌تازگی شکل‌گرفته و به طور مستقیم در وزارت نیرو مستقر شدند که وزیر نیرو و مدیرعامل آبفا هم در راه‌اندازی این مجمع در پایتخت و استان‌ها حمایت و پشتیبانی کردند.

وی با بیان اینکه این آغاز کار است و آینده خوبی پیشرو داریم، ادامه داد: هر کاری را به خود مردم واگذار کنیم پیش می‌رود و مسئله حل می‌شود.

عضو شورای جهاد آبرسانی خاطرنشان کرد: هر مسئله‌ای که فقط به تشکیلات دولتی منتهی شود به دولت فشار می‌آید و منابع محدود است. منابع مردم به خدا وصل است و این بدان معناست که خداوند پشتیبانی می‌کند.

بشارتی گفت: منابع مردمی منابع خوبی است و من نامش را منابع الهی گذاشته‌ام. چون از دل‌های پاک مردم برای خدمت سرچشمه می‌گیرد و خودش مسائل را حل می‌کند.

وی ادامه داد: در مردم انگیزه و دلسوزی بیشتری است و کمبود آب روستا را می‌بینند و کمک می‌کنند. در نتیجه کار خیران آب‌رسان این است و امیدوارم به‌خوبی پیش برود.

عضو شورای جهاد آبرسانی گفت: اکنون نمی‌شود قضاوت کرد؛ اما مجمع خیران آب‌رسان تا دو سال آینده برجسته‌تر می‌شود. در برخی از استان‌ها افراد دلسوز جهادی پای‌کار آمده‌اند و این مجمع را تشکیل می‌دهند و این برای دیگر استان‌ها که در مسیر کار قرار دارند و مجمع در این استان‌ها در حال شکل‌گیری است الگوسازی محسوب می‌شود.

بشارتی افزود: به‌عنوان کسی که سال‌ها در مناطق محروم و روستاها کار کرده‌ام می‌بینم وقتی مردم حضور پیدا کنند برکت‌های بیشتری هم به وجود می‌آید.

بشارتی گفت: اکنون حرکتی صورت می‌گیرد تا جاپایی هم در قانون مانند قانون بودجه به وجود آید که در آنجا بخشی از این منابع بتواند با مشارکت مردم هم‌افزایی شود.

عضو شورای جهاد آبرسانی ادامه داد: آینده خیلی بهتری را در این زمینه می‌توان تصور کرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر